Șapte alimente care nu lipsesc din bucătăria nutriționiștilor

Dacă deseori ne întrebăm de ce am mâncat un aliment nepermis seara sau de ce am cedat în fața tentației unei prăjituri atunci poate ar fi mai bine să ne gândim de două ori înainte să cumpărăm acel aliment de la magazin. Problema nu constă doar în faptul că l-am consumat, ci de ce l-am cumpărat. Pentru a nu ceda tentațiilor nutriționiștii ne recomandă fie să nu mergem în zona alimentelor nesănătoase din supermarket, fie să facem o listă de acasă pe care să o respectăm.


Publicația Huffington Post a intervievat șapte nutriționiști despre alimentul de care nu s-ar putea dispensa în bucătărie. Iată și răspunsurile lor:

  • Uleiul de măsline, numit ”lichidul de aur” de către Homer dar și ”marele vindecător” de către Hipocrate: dr Valerie Alikakos, medic chirurg cu competențe de nutriție, îl recomandă datorită conținutului bogat în grăsimi mononesaturate, polifenoli și a efectului antioxidant. Toate aceste proprietăți susțin activitatea sistemului cardiovascular și ajută la menținerea unei greutăți corporale normale.
  • Dr Rochelle Sirota recomandă consumul de semințe crude, in special semințele de chia, in și floarea soarelui care pot fi consumate ca atare, în salate, la prepararea de sosuri sau în deserturi.
  • Dr Monica Reinagel recomandă năutul pentru aportul însemnat de proteine de bună calitate, fie ca ingredient al salatelor fie la prepararea humusului.
  • Nutriționista Emily Dingmann este adepta legumelor congelate pe care le are mereu la indemână pentru prepararea unui fel de mâncare ușor, cât mai slab procesat și sărac în calorii. Legumele congelate își păstreayă majoritatea principiilor nutritive, iar conținutul bogat în fibre le face sațioase și ușor de digerat.
  • Pastele din cereale integrale constituie pentru dr Susan Mitchell un aliment indispensabil, echilibrat în calorii și ușor de preparat. Ea recomandă asocierea pastelor cu legume proaspete sau ușor înăbușite, iar pentru dressing recomandă sosurile preparate în casă cu ajutorul  uleiului de măsline extravirgin, a roșiilor proaspete și a usturoiului.
  • Dr Wayne Andersen consumă peștele slab pentru aportul caloric echilibrat și a sațietății pe care o conferă (superioară cărnii de pui). Din studiile efectuate asupra pacienților, acesta a constatat o reducere cu până la 40% a riscurilor de infarct miocardic în rândul pacienților care consumau cel puțin o porție de pește pe săptămână.
  • Usturoiul este recomandat de Lauren Talbot nu doar ca armă redutabilă împotriva vampirilor ci și pentru efectul antimicrobian, fiind unul dintre cele mai puternice antibiotice naturale. Pentru a beneficia la maxim de efectele benefice ale usturoiului se recomandă consumul lui în stare proaspătă în salate sau în pateuri (exemplu pateul de avocado).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here