Etichetele nutriționale, ignorate de consumatori

Un sondaj realizat de firma Gallup in SUA arată ineficiența introducerii etichetelor nutriționale în cadrul restaurantelor de tip fastfood. Astfel, în cadrul studiului doar 43% dintre respondenți au afirmat că studiază eticheta nutrițională atunci când comandă un produs fastfood, cifrele scăzând pentru populația sub 30 ani și crescând pentru populația peste 50 ani. Diferențele între populația de sex feminin și cea de sex masculin sunt de aproximativ 15%, femeile fiind mai inclinate să se intereseze asupra produselor achiziționate.

O posibilă explicație oferită de sociologi este gradul de degajare cu care americanii privesc servirea mesei în oraș, atunci când cumpără produse alimentare din supermarket aproximativ 68% fiind atenți la eticheta nutrițională.

Printre motivele pentru care cumpărătorii nu sunt interesați de valorile nutriționale ale produsului se numără alegerea produselor in funcție de raportul cantitate – preț, promoțiile, spiritul de a comanda ceea ce comandă grupul sau neîncrederea față de produsele dietetice. Tot în cadrul sondajului este demonstrat faptul că deși un procent din consumatori citesc eticheta nutrițională, totuși nu își schimbă obiceiurile alimentare consumând același număr de calorii, fiind doar curioși asupra ingredientelor sau valorilor nutritive.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here