7 motive să alegi suplimentele cu psyllium

Autor:

Psylliumul este extrem de cunoscut în domeniul detoxifierii naturale, dar și ca laxativ. Fibrele de psyllium sunt capabile să treacă prin sistemul digestiv fără a fi complet digerate sau absorbite. Acestea absorb apa și se transformă într-un compus vâscos care aduce beneficii în cazuri de constipație, diaree, glicemie mărită, probleme cu tensiunea arterială, colesterolul sau cu greutatea.

Psyliumul (Plantago ovata), o plantă cultivată în special în India, este foarte bogat în fibre solubile. Este folosit ca supliment alimentar mai ales sub formă de tărâțe. Psylliumul poate absorbi apă și deveni un compus vâscos, care rezistă la digestie în intestinul subțire. Această rezistență la digestie permite reglarea colesterolului ridicat, a nivelului trigliceridelor și glicemiei, fiind de folos și în managementul greutății și în ușurarea diareei și constipației. Mai mult decât atât, spre deosebire de alte surse de fibre, psylliumul este foarte bine tolerat. Iată principalele beneficii dovedite ale psylliumului asupra sănătății tale!

1. Psylliumul ameliorează constipația

Tărâțele de psyllium acționează prin creșterea volumului scaunului, ajutând la ameliorarea constipației. Inițial, acestea funcționează prin legarea produselor alimentare parțial digerate, care trec din stomac în intestinul subțire. Apoi, ajută la absorbția apei, ceea ce mărește dimesiunea și gradul de umiditate ale scaunului, îmbunătățind, în cele din urmă, peristaltismul. Studiile au constatat că tărâțele de psyllium au un efect mult mai bun decât tărâțele de grâu asupra umidității, greutății și texturii scaunului. O cercetare recentă a arătat că administrarea de 5 grame de tărâțe de psyllium de două ori pe zi, timp de două săptămâni, a îmbunătățit semnificativ tranzitul intestinal la cele peste 170 de persoane, participante la studiu, care sufereau de constipație cronică.

Pentru a rezolva problema constipației, poți alege ColonHelp – un supliment cu fibre, 100% natural. Principalele ingrediente ale ColonHelp sunt semințele de in și psyllium, recunoscute pentru proprietățile lor laxative și detoxifiante. În plus, ColonHelp are efect emolient și lubrifiant. Aceste proprietăți sunt date și de acizii grași esențiali omega 3 din semințele de in folosite în ColonHelp. Avantajul ColonHelp față de laxativele obișnuite este că produsul reglează tranzitul în mod natural și nu creează dependență.

2. Psylliumul ajută în tratarea diareei

Pylliumul a fost dovedit ca fiind foarte eficient în calmarea diareei. Acest lucru se realizează prin acțiunea de absorbție a apei, care poate crește volumul scaunului și încetini trecerea prin colon. Un studiu recent a arătat că psylliumul a ameliorat semnificativ diareea la 30 de pacienți cu cancer supuși terapiei cu radiații. Un alt studiu a arătat cum au fost tratate opt persoane cu diaree indusă de lactuloză prin administrarea a 3,5 grame de tărâțe de psyllium, de trei ori pe zi. Prin această metodă, timpul de golire a stomacului a crescut de la 69 la 87 de minute, ceea ce înseamnă mai puține mișcări intestinale. Așadar, psylliumul poate preveni constipația și reduce diareea în mod eficient, contribuind la normalizarea mișcărilor intestinului.

După o perioadă în care ai avut probleme cu diareea, este foarte important să îți refaci flora intestinală. Fibrele ColonHelp stimulează refacerea florei intestinale. Flora sanogenă din colon se hrăneşte cu prebiotice − fibrele din seminţele de in şi psyllium. Mai mult, ColonHelp se administrează în amestec cu iaurt natural. Ai astfel la dispoziţie atât prebiotice (fibrele din ColonHelp), cât şi probiotice (iaurt), care contribuie la echilibrarea florei intestinale. Iar o floră intestinală sănătoasă înseamnă și o imunitate mai bună!

3. Psylliumul menține glicemia normală

Suplimentarea cu fibre s-a dovedit a controla răspunsul glicemic, ajutând și la reducerea nivelului de insulină și zahăr din sânge. Tărâțele de psyllium funcționează mai bine decât alte fibre datorită faptului că gelul format poate încetini digestia alimentelor, ajutând astfel la reglarea nivelului de zahăr din sânge. Un studiu ce a inclus 56 de persoane cu diabet zaharat de tip 2 a arătat că un consum de 5 grame de psyllium de două ori pe zi, timp de opt săptămâni, a redus nivelurile glicemiei din sânge cu 11%. Într-un alt studiu, consumul a 5 grame de tărâțe de psyllium de trei ori pe zi timp de șase săptămâni a condus la o reducere cu 29% a nivelului de zahăr din sânge în primele două săptămâni.

Tărâțele de in și psyllium introduse în formula ColonHelp conțin fibre solubile care împiedică trecerea rapidă a glucozei din tubul digestiv în sânge, având un rol important în reglarea glicemiei. În afară de aceasta, fibrele vegetale oferă rapid senzația de sațietate și contribuie la pierderea în greutate, lucru deosebit de important pentru diabeticii de tip II, care în majoritatea lor se confruntă cu obezitatea.

4. Psylliumul te ajută în managementul greutății

Fibrele precum psylliumul formează compuși vâscoși ce pot ajuta la controlul apetitului și la pierderea în greutate. În cadrul unui studiu, 12 persoane sănătoase au consumat 10 grame de tărâțe imediat înainte de masă. Ei au experimentat în mod semnificativ întârzierea golirii stomacului la trei ore după masă, prelungind senzația de sațietate până la șase ore după masă. Un alt studiu a explorat efectele a două doze de tărâțe de psyllium de 20 g, la 17 participanți fără probleme de sănătate. O doză a fost consumată cu trei ore înainte de masă, iar cealaltă doză imediat înainte de masă. Rezultatele au indicat creșterea senzației de sațietate și reducerea aportului total de grăsimi în timpul zilei. Cu toate acestea, studiile care investighează relația directă între psyllium și pierderea în greutate par să dea rezultate mixte.

ColonHelp, prin conținutul de fibre, este un ajutor util în curele de slăbire. Administrate înainte de mese, fibrele ColonHelp dau senzația de sațietate rapid și te ajută să slăbești sănătos.

5. Psylliumul reduce nivelul colesterolului

Tărâțele de psyllium sunt excelente pentru legarea grăsimilor și a acizilor biliari și eliminarea acestora. În procesul de înlocuire a acizilor biliari pierduți, ficatul folosește colesterolul pentru a mări producția acestora. Un studiu recent a raportat o creștere a sintezei acizilor biliari și o reducere a colesterolului LDL la cele 20 de persoane tratate cu 15 grame de psyllium pe zi, timp de 40 de zile. Într-un alt studiu, 47 de participanți fără probleme de sănătate au prezentat o reducere cu 6% a colesterolului LDL după un consum de 6 grame de psyllium pe zi, timp de șase săptămâni. Mai mult decât atât, psylliumul ajută și la creșterea nivelului de colesterol bun. 5 grame de tărâțe de psyllium de trei ori pe zi, timp de șase săptămâni, au condus la creșteri ale colesterolului HDL cu până la 45% la persoanele care suferă de diabet de tip 2. Interesant este faptul că o metaanaliză a 21 de studii a arătat că reducerea colesterolului total și LDL este dependentă de doza de tărâțe de psyllium.

Pentru o detoxifiere hepatică, dar și intestinală poți încerca produsul ColonHelp Detox Forte. Acesta este un detoxifiant complex, pe bază de fibre din semințe de in, psyllium, inulină și plante detoxifiante (armurariu, alga verde Chlorella, germeni de broccoli, orz verde), cu acțiune de eliminare a toxinelor de la nivel hepatic și intestinal.

6. Psylliumul este bun pentru inima ta

Fibrele solubile de psyllium au capacitatea de a reduce trigliceridele, ajutând astfel la reducerea riscul bolilor cardiovasculare. O cercetare realizată recent a confirmat că un consum de 5 g de tărâțe de psyllium de trei ori pe zi, timp de șase săptămâni reduce trigliceridele cu 26%, comparativ cu placebo. În plus, o dietă cu 12 grame de psyllium a condus la o reducere cu 5,9 mmHg a tensiunii arteriale sistolice la cele 36 de persoane cu tensiune arterială ridicată. Un alt studiu, care a inclus persoane obeze, a arătat că o doză zilnică de 7 grame de tărâțe de psyllium timp de 12 săptămâni duce la o scădere cu 7% a tensiunii arteriale în primele șase săptămâni de tratament.

Pe lângă tărâțele de psyllium, ColonHelp conține și semințe de in, care sunt de mare ajutor în prevenirea bolilor cardiovasculare. Produsul ColonHelp conține nu doar fibrele din semințe de in, ci și ulei de in. În procesul de fabricație, semințele de in sunt măcinate împreună cu uleiul prin mijloace speciale, astfel încât ColonHelp este o sursă bună de acizi grași esențiali omega 3. Astfel, semințele de in conțin aproximativ 41% grăsimi din seria acizilor omega 3 cu lanț scurt (acidul alfalinolenic). S-a demonstrat că aceste semințe previn complicațiile aterosclerozei, scad nivelul colesterolului în sânge, stimulează funcția arterială și previn formarea trombilor în vasele sangvine.

7. Psylliumul are efecte prebiotice

Prebioticele reprezintă compuși nedigerabili, care hrănesc bacteriile intestinale și le ajută să se dezvolte. Deși psylliumul este oarecum rezistent la fermentare, o mică parte din fibre pot fi fermentate de bacteriile intestinale. Această fermentare poate produce acizi grași cu lanț scurt, care au fost legați de anumite beneficii pentru sănătate. De asemenea, pentru că fermentează mai lent decât alte fibre, acestea nu provoacă gaze sau alte probleme digestive. De fapt, tratamentul cu psyllium timp de patru luni a contribuit la reducerea simptomelor digestive cu 69% la pacienții care sufereau de colită ulcerativă. Mai mult decât atât, studiile arată că o combinație de psyllium și probiotice pare a fi deosebit de eficientă în tratarea colitei ulcerative și a bolii Crohn.

Produsul 100% natural ColonHelp Probiotic Forte asigură tocmai această sinergie dintre prebiotice și probiotice. ColonHelp Probiotic Forte este o versiune de ColonHelp în care, pe lângă fibrele de in şi psyllium au fost adăugate inulină, pentru efectul prebiotic, și un complex probiotic, în concentrație de 3 miliarde CFU (colonii formatoare)/linguriță dozatoare. Probioticele conțin culturi de microorganisme vii și active, care tranzitează întreg tubul digestiv, colonizând intestinul gros cu bifidobacterii și lactobacili și având ca rezultat crearea unui mediu nefavorabil dezvoltării agenților patogeni.

Psylliumul este foarte bine tolerat de majoritatea oamenilor, însă poate întârzia absorbția unor medicamente. Este foarte important să ai un consum suficient de lichide pe perioada în care iei tărâțele de psyllium. Suplimentele cu psyllium pot fi incluse în regimul de nutriție și pot fi consumate în mod regulat, ca parte a unei diete sănătoase.

Surse:

  • ijsr.net/archive/v4i9/SUB158459.pdf
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17329047
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12221223
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18772105
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21082352
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11480529
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/647304
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1654354
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10500014
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20616745
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22863407
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1398229
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7647826
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1431597
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18985059
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21787454
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23609775
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12749348
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10022641
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19201576
Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here