Ce este lecitina și cum îți poate îmbunătăți sănătatea?

Autor:

Istoria lecitinei începe la mijlocul secolului al XIX-lea, în Franța. Chimistul francez Theodore Gobley a fost primul care a izolat lecitina în 1846, acest termen fiind unul generic pentru a desemna o varietate de compuși grași care se găsesc în mod natural în țesuturile animale și vegetale. Compusă din colină, acizi grași, glicerol, glicolipide, fosfolipide, acid fosforic și trigliceride, lecitina a fost izolată inițial din gălbenușul de ou. Astăzi se poate extrage din semințe de bumbac, surse marine, lapte, semințe de rapiță, soia și floarea soarelui. Forma de prezentare poate fi lichidă sau pulbere.

În linii mari, utilizările lecitinei se axează în jurul capacității sale unice de a fi un excelent emulgator. Știm cu toții că uleiul și apa nu se amestecă. Atunci când cele două sunt amestecate într-o soluție și sunt agitate, picăturile de ulei răspândite inițial par să se disperseze uniform. Când procesul de agitare este oprit, uleiul de separă de apă din nou. Atunci când lecitina intră în ecuație, uleiul se descompune în particule mai mici, într-un proces numit emulsifiere, care face uleiul mai ușor de digerat. Acesta este motivul pentru care lecitina este atât de importantă.

Susținerea activității cerebrale și hepatice

Lecitina este un supliment excepțional, utilizat în cercetare ca agent de vindecare. Cunoscută ca o grăsime care este „esențială“ pentru celulele corpului nostru, lecitina este utilizată pentru tratarea unor afecțiuni precum: Alzheimer, anxietate, demență, depresie, tulburări hepatice și ale vezicii biliare, hipercolesterolemie. Lecitina este convertită în acetilcolină, o substanță care ajută la transmiterea impulsurilor nervoase. Suplimentarea dietei cu lecitină este puternic legată și de influențarea metabolismului lipidelor.

Un studiu publicat în anul 2010 în revista Cholesterol a evaluat nivelurile de colesterol total și colesterol LDL după administrarea lecitinei (din soia) la pacienții diagnosticați cu hipercolesterolemie. Un supliment de 500 de mg de lecitină a fost administrat zilnic celor 30 de voluntari, iar rezultatele au fost impresionante:

  • Reducerea cu 40,66% a colesterolului total după o lună de zile;
  • Reducerea cu 42% a colesterolului total după 2 luni;
  • Reducerea cu 42,05% a colesterolului LDL după o lună de zile;
  • Reducerea cu 56,15% a colesterolului LDL după 2 luni.

În plus față de normalizarea colesterolului, suplimentarea cu lecitină a ajutat și la îmbunătățirea semnificativă a funcției imunitare, mai ales la diabetici. De exemplu, cercetătorii brazilieni au descoperit că un consum zilnic de lecitină a crescut activitatea celulelor macrofage (celulele albe din sânge) cu 29% în cazul șobolanilor diabetici. Mai mult decât atât, numărul limfocitelor a crescut cu 92% în cazul șobolanilor nondiabetici.

Piatra de temelie în construcția membranei celulare

Un alt beneficiu important al lecitinei este legat de compusul numit fosfatidilserină, un fosfolipid comun, care intră în componența membranelor celulare ale plantelor și animalelor. Cunoscută pentru influența asupra hormonului stresului (cortizolul), fosfatidilserina a fost demonstrată ca atenuând răspunsul fizic la stres. Cercetătorii nemți au publicat rezultatele unui studiu în revista daneză Stress, arătând că fosfatidilserina are efecte remarcabile asupra psihicului uman, efecte care sunt dependente de doza administrată.

Lecitina conține omega 3 și omega 6, dar și vitaminele K și E, fiind o sursă importantă de colină, care are multe beneficii pentru sănătatea ta. Având un rol-cheie în procesul de metilare, colina urmează să fie printre elementele nutritive adăugate în lista vitaminelor, conform The George Mateljan Foundation. Cu o influență asupra fiecărei celule a organismului, metilarea este un proces esențial pentru menținerea vieții și implică transferul unui grup de atomi de carbon și hidrogen, aminoacizi, enzime și ADN.

Soya Bio Lecithin și Sun Flower Lecithin – Suplimentele tale premium de la Zenyth

Soya Bio Lecithin și Sun Flower Lecithin sunt suplimente alimentare 100% naturale, sub formă de pulbere, recomandate în special elevilor, studenților și adulților care trec printr-o perioadă solicitantă din punct de vedere intelectual sau fizic, pentru stimularea proceselor de învățare și creșterea puterii de concentrare. Suplimentele pot fi folosite de către vârstnici pentru susținerea funcției cerebrale și menținerea sănătății sistemului cardiovascular. Lecitina are efect antioxidant, contribuie la menținerea în limite normale a colesterolului și trigliceridelor, susține metabolismul grăsimilor în ficat și detoxifierea acestuia. După cum am menționat, lecitina reprezintă o sursă importantă de colină, substanță esențială pentru menținerea sănătății celulare, pentru procesul de sinteză a fosfolipidelor din constituția membranelor celulare, pentru transportul și metabolismul lipidic.

Soya Bio Lecithin conține 100% lecitină bio din ulei din semințe de soia (Glycine max), cultivată organic. Nu conține lactoză, gluten, stearat de magneziu, îndulcitori artificiali sau aditivi chimici. Sun Flower Lecithin conține 100% pulbere de lecitină din ulei de floarea-soarelui (Helianthus annuus), cu concentrație de min. 95% fosfatide. Evident, fără lactoză, gluten, soia, stearat de magneziu, îndulcitori artificiali sau aditivi chimici!

Se recomandă 1/2-1 linguriță (1-2 g) de lecitină pe zi, în timpul mesei sau imediat după aceasta. De asemenea, pudra de lecitină poate fi adăugată în mâncăruri sau băuturi. Se administrează 4-8 săptămâni și se pot face mai multe cure cu pauze de 10-20 zile. Persoanele cu tulburare bipolară, depresie sau probleme neurologice și diabeticii trebuie să consulte medicul înainte de utilizare.

Așadar, poți folosi lecitina ca un instrument pentru a ajuta organismul să se recupereze după probleme identificate interior, precum și în scop preventiv. Pentru rezultate vizibile, trebuie să consumi lecitină în mod regulat. Alege produsele Zenyth pentru susținerea funcției cerebrale și sănătatea cardiovasculară!

Surse:

  • webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-966-lecithin.aspx
  • drugs.com/npc/lecithin.html
  • herbwisdom.com/herb-lecithin.html
  • huffingtonpost.com/dr-mercola/soy-health_b_1822466.html
  • webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-966-lecithin.aspx
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18846580
  • ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3065734/
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18846580
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15512856
  • nutritiondata.self.com/facts/fats-and-oils/592/2
  • whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=50
Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here