Cum alegem și cum pregătim ouăle de Paști?

În Joia Mare, tradiția spune că se vopsesc ouăle pentru Paști. Tu știi cum să alegi ouăle? Sau cum să le pregătești astfel încât să profiți la maximum de beneficiile lor?

Bun găsit, dragii mei! Pentru că se apropie Sărbătorile Pascale, iar oul înroșit este simbolul Învierii lui Iisus, vom vorbi astăzi despre ouă, despre cât de bune sunt ele pentru sănătatea noastră și veți afla cum obțineți ouă perfecte și sigure pentru consum.

Ce e drept, în ultima perioadă, oul nu a avut o reputație tocmai bună, dar de curând specialiștii din domeniul nutriției au început să îl recunoască din nou ca pe un aliment sănătos.

E bine să știți că oul conține proteine și grăsimi de calitate și nu crește colesterolul rău. Din contră, atunci când este gătit corespunzător și consumat cu moderație, oul poate scădea nivelul colesterolului rău (LDL) și poate crește colesterolul bun (HDL). Oul conține vitamine solubile în grăsimi (A, E, D, complexul de vitamine B), minerale, precum seleniu, calciu, fier, potasiu, zinc, mangan și antioxidanți, ce protejează ochii împotriva cataractei și degenerării maculare. Gălbenușul de ou este o sursă excelentă de lecitină ce susține sănătatea membranelor celulare și sinteza neurotransmițătorilor. Iată cât de multe beneficii găsim într-un ou atât de mic!

Rețineți, însă, că este foarte importantă sursa de proveniență a oului! Oul ecologic, provenit din gospodăria proprie sau din fermele ce cresc găini în condiții optime, cu acces la soare și hrană naturală, este mult mai nutritiv decât oul industrial. Un gălbenuș de ou provenit de la găinile ”fericite” are o culoare frumoasă, portocaliu-aurie și poate conține chiar de 13 ori mai mult omega 3 față de gălbenușul de ou convențional, deci este mult mai nutritiv și sănătos!

Cum știi de unde provin ouăle pe care le cumperi? Trebuie să fii atent la prima cifra inscripționată, înaintea codului de producător:

0 este pentru ouă bio, ecologice; 
1  pentru ouă de la găini crescute în aer liber; 

2 pentru ouă de la găini crescute în hale, la sol; 

și 3 pentru ouă de la găini crescute în baterii; 

Sfatul nostru este să vă concentrați pe calitate și nu pe cantitate! Cumpărați ouă mai puține, dar sănătoase! De Paști, în loc să vopsiți 100 de ouă, pregătiți doar 50 și folosiți timpul rămas pentru a le decora frumos!

Pregătirea oului este iarăși un aspect important! Vitaminele din ou se găsesc cu precădere în gălbenuș, iar pentru a beneficia de nutrienți, este indicat să nu îl fierbeți prea mult! Dacă fierbeți oul prea mult, își va pierde din valorile nutritive și va conține de 2 ori mai puțini antioxidanți. Mai mult, dacă gălbenușul este fiert atât de mult încât devine verzui, este semn că a devenit bogat în compuși pe bază de sulf care transformă oul într-un aliment toxic și greu de digerat.

Iată cum puteți obține ouă perfecte de Paște:

  • Spălați ouăle înainte de a le pune la fiert. Atenție însă! Spălați-le doar în momentul în care urmează să le folosiți, pentru a evita contaminarea cu bacterii!
  • Puneți ouăle în apă rece, având grijă ca apa să le acopere în întregime. Adăugați o lingură de oțet și un vârf de lingură de sare grunjoasă.
  • După ce apa dă în clocot, lăsați ouăle la fiert, după ceas, 11-12 minute.
  • Opriți focul, scoateți ouăle din apa fierbinte cu ajutorul unei linguri și așezați-le cu grijă într-un alt recipient.

Și gata! Iată cât de simplu se pot obține ouă perfecte, numai bune pentru vopsit și decorat! În locul vopselurilor din comerț poți folosi suc de sfeclă, coji de ceapă, spanac, afine, șofran sau paprika și vei avea o masă de Paști cu ouă sănătoase!

Sărbători frumoase vă dorim! Pe curând!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here