Cum scapi de grăsimi cu 5 superalimente?

Autor:

Obezitatea continuă să fie una dintre problemele majore de sănătate ale omenirii, iar cercetările recente publicate de Organizația Mondială a Sănătății arată că această dereglare metabolică este responsabilă pentru peste o jumătate de milion de cazuri noi de cancer la nivel mondial în fiecare an. Din păcate, obezitatea este legată și de o varietate de alte boli importante, cum ar fi diabetul zaharat.
Lăsând la o parte convingerile noastre despre frumusețe, obezitatea este cu siguranță ceva ce ar trebui să reducem la minimum pentru a fi sănătoși. Înfometarea nu este cel mai bun mod de a realiza acest obiectiv, cu toate că există dovezi care leagă un anumit tip de post de scăderea în greutate. Cea mai bună modalitate de a începe să elimini grăsimea corporală nesănătoasă ar putea fi să mănânci mai sănătos și să practici exerciții fizice regulate.
Există dovezi care sugerează că anumite elemente te-ar putea ajuta în încercarea ta de a pierde în greutate. În același timp, eliminarea grăsimii nesănătoase include un stil de viață sănătos, consumul unor porții de mâncare potrivite, precum și un regim alimentar adecvat. În următoarea listă vei găsi câteva alimente care să te ajute în lupta cu kilogramele, dar ține cont că acestea trebuie să fie de cea mai bună calitate și trebuie să fie însoțite de mișcare fizică.

1. Ceaiul verde

Ceaiul verde reprezintă o sursă importantă de catechine polifenoli, iar forma cea mai activă a acestora oferă ceaiului verde proprietăți antioxidante și antiinflamatorii. Ceaiul verde conține, de asemenea, cafeină, care acționează sinergic cu polifenolii, pentru a ajuta metabolismul. Un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition a constatat că ceaiul verde poate duce la o reducere semnificativă a greutății corporale, a indicelui de masă corporală și a taliei, bazându-se pe o meta-analiză a unor studii anterioare.
Un studiu randomizat, controlat cu placebo, efectuat în anul 2009, a testat consumul zilnic de ceai verde la persoanele supraponderale, pe o perioadă de 90 de zile. La finalul cercetării, la persoanele care au consumat ceai verde s-a constatat o reducere a indicelui de masă corporală și a taliei, precum și o scădere în greutate.
Un alt studiu a analizat efectele consumului a 576 de mg de catechine de ceai verde de către copiii obezi, zilnic, timp de 24 de săptămâni. La final, s-a constatat că participanții au avut o reducere semnificativă a circumferinței taliei, a tensiunii arteriale și a colesterolului LDL. Alte studii efectuate asupra consumului de ceai verde notează alte beneficii pentru sănătate și modificări metabolice favorabile. Așadar, am putea spune că în combinație cu o dietă sănătoasă și cu un program de exerciții fizice, ceaiul verde crește capacitatea de ardere a grăsimilor.

2. Quinoa

O cercetare efectuată în anul 2011 a demonstrat că această plantă din familia cerealelor este un inhibator al grăsimilor. Animalele din cadrul studiului care au primit un extract obținut din semințe de quinoa au arătat o scădere a grăsimii și a greutății corporale, precum și o scădere a consumului de alimente. Aceste boabe antice sunt recunoscute drept extrem de sănătoase, oferind o mulțime de proteine, aminoacizi, fitosteroli, vitamina E, astfel încât sunt benefice oricum pentru sănătatea ta.

3. Cacao

American Chemical Society a publicat o cercetare în Journal of Agricultural Food & Chemistry, conform căreia specialiștii au descoperit un ingredient din ciocolata neagră care are beneficii importante pentru pierderea în greutate și prevenirea diabetului. Cacaoa conține mai mulți antioxidanți fenolici decât majoritatea alimentelor. Flavonoidele, inclusiv catechine, epicatechine și procianidine, predomină în activitatea antioxidantă. Oamenii de știință au descoperit și potențialul de stimulare a inimii, de reducere a zahărului din sânge și de scădere a țesutului adipos al acestui superaliment.

4. Nuciferele

 

Atunci când vine vorba despre nucifere, există multe studii care demonstrează în mod clar beneficiile acestora pentru sănătate. Studiile au arătat că persoanele care consumă fructe cu coajă lemnoasă (caju, migdale, fistic etc.) trăiesc o viață mai lungă și mai sănătoasă, fiind mai puțin expuse cancerului, bolilor de inimă și afecțiunilor respiratorii. Legătura nuciferelor cu pierderea în greutate provine de la faptul că un consum redus din aceste alimente te poate face să te simți plin. Oamenii de știință numesc această stare „sațietate“. Cel mai bine este să consumi nucifere organice și nesărate.

5. Grapefruit

Un studiu realizat de Nutrition and Metabolic Research Center la Clinica Scripps arată că adăugarea de grapefruit și suc de grapefruit în dieta ta te poate ajuta să pierzi în greutate. Studiul pilot care a durat 12 săptămâni și a fost condus de dr. Ken Fujioka a monitorizat factorii metabolici și de greutate, cum ar fi secreția de insulină, pentru cei 100 de participanți, bărbați și femei. Majoritatea participanților care au consumat o jumătate de grapefruit la fiecare masă sau o porție de suc de trei ori pe zi au pierdut până la 5 kilograme. Persoanele din cadrul studiului și-au menținut obiceiurile alimentare de zi cu zi și au efectuat exerciții fizice regulate.

    Surse:

  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19906797
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19680234
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18356827
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21869758
  • pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf500333y
  • nytimes.com/2013/12/18/dining/are-nuts-a-weight-loss-aid.html
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16579728
Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here