Dieta ketogenică: beneficii și riscuri

În marea de diete care ne promit schimbări spectaculoase, de profunzime și de lungă durată este bine să punem la temelie mereu părerea unui specialist. Acesta este și cazul dietei ketogenice care îmbină atât beneficii, cât și riscuri - mai ales în cazul în care nu este aplicată în mod corespunzător. Despre argumentele pro și contra în urmarea unei diete ketogenice ne vorbește Cristian Mărgărit, deja extrem de cunoscut în domeniul consilierii pe probleme de nutriție, în România.

0
148

În linii mari, dieta ketogenică este o dietă care schimbă metabolismul de pe carbohidrați ca sursă principală de energie, pe grăsimi drept combustibil. Astfel, reducem drastic consumul de carbohidrați și chiar de proteine și antrenăm corpul să folosească grăsimea pentru activitatea tuturor sistemelor corpului, incluziv a celui nervos. Prima dată, beneficiile dietei keto au fost analizate la persoanele cu epilepsie (și alte boli neurologice), observându-se ulterior beneficii într-o gamă mult mai largă de afecțiuni – de la boli neuronale la sindromul ovarelor polichistice.

Există credința că, pentru a funcționa, creierul are nevoie de glucoză. Ei bine, dieta keto ne învață că acesta poate funcționa și în baza corpilor cetonici. În plus, odată instalată starea de cetoză, se instalează o stare de claritate și limpezime mentală. Se poate observa și un mai bun control al poftei de mâncare. Pentru mai multe informații, vă invităm să urmăriți materialul video din partea de început a acestui articol.

Important!

  • Cele mai multe persoane apelează la dieta keto trăind cu impresia că poți mânca oricât și tot vei pierde kilograme. Acest lucru poate fi valabil, însă doar pentru o scurtă perioadă de timp, la începutul dietei.
  • Consultă medicul înainte de a începe dieta keto. Chiar dacă există persoane care pot ține această dietă toată viața, analizele trebuie să fie făcute periodic și întrerupt regimul în cazul apariției unor dezechilibre.
  • În dieta ketogenică importanța utilizării unei surse bio pentru alimentele procurate este încă și mai mare. Grăsimile sunt cele care rețin cele mai multe substanțe toxice, pesticide etc. În plus, gătirea acestora poate fi uneori nesănătoasă.
  • Există persoane care consideră că pot alterna dieta keto cu o dietă normală, de la o zi la alta. Acest lucru nu este însă posibil, dieta ketogenică având sens doar în cazul utilizării exclusive.

Despre alimente permise și interzise și despre trucuri de care este bine să ținem cont atunci când ținem o dietă ketogenică puteți afla din materialul video de mai sus.

Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here