Metode ușoare de detoxifiere după Paște

Cum ați petrecut de Paște? V-ați bucurat de bunătățile de pe masa de sărbătoare? Dacă vă simțiți lipsiți de energie după mai multe zile de festin, dacă aveți unele probleme digestive sau poate că și-a făcut simțită prezența un colăcel nesuferit în jurul taliei, v-am pregătit câteva metode ușoare de detoxifiere cu ajutorul cărora vă puteți reveni la normal. Aflați mai multe de la Simona Dragomir!

Bun găsit, dragii mei! Hristos a Înviat! Sper că ați avut sărbători frumoase și îmbelșugate. V-ați bucurat de bunătățile de pe masa de Paște? Foarte bine! Serios acum! Când să mâncăm ouă roșii, drob, friptură de miel, pască, dacă nu de Paște? Bineînțeles că avem grijă să fim cumpătați, așa cum ne-au sfătuit specialiștii noștri, aici, la Ziarul de Sănătate. Iar dacă totuși vă simțiți lipsiți de energie după mai multe zile de festin, dacă aveți unele probleme digestive sau poate că și-a făcut simțită prezența un colăcel nesuferit în jurul taliei, v-am pregătit câteva metode ușoare de detoxifiere cu ajutorul cărora vă puteți reveni la normal. De ce detoxifiere? Pentru că neplăcerile amintite pornesc de la acumularea prea multor toxine în organism.

Primul pas pentru a scăpa de reziduurile toxice este să vă hidratați. Asigurați-vă că aveți la îndemână o sticlă de apă de 2 litri sau patru sticluțe de 500 ml, din care veți bea toată ziua. Hidratarea ajută și la senzația de sațietate. Setea este adesea confundată cu senzația de foame, motiv pentru care atunci când simțiți nevoia să ronțăiți ceva este bine să beți mai întâi un pahar cu apă.

Aveți grijă cum alegeți alimentele! Cel mai bine este să vă bazați pe alimente naturale, integrale, pregătite pe cât posibil de voi înșivă. Astfel veți avea controlul asupra ceea ce mâncați și puteți elimina majoritatea cantității de zahăr adăugat, grăsimile nesănătoase și aditivii chimici. Nu în ultimul rând, reduceți consumul de carbohidrați rafinați, adică: pâine albă, orez alb, produse de patiserie, snacks-uri, paste, sucuri carbogazoase.

Mâncați legume pe săturate, cât mai variate, sub formă de salate sau preparate la abur. În schimb, fructele trebuie mâncate cu măsură și doar în prima parte a zilei.

Consumați alimente bogate în fibre: verdețuri de sezon (spanac, urzici, ștevie), dar și broccoli, sparanghel, linte. Foarte util ar fi un supliment alimentar pe bază de fibre din psyllium și semințe de in. Aceste fibre ajută la eliminarea toxinelor, cresc senzația de sațietate și vă ajută să mâncați mai puțin. În plus, împiedică asimilarea grăsimilor și controlează nivelul glicemiei.

Exercițiile fizice, așa cum probabil vă așteptați, nu ar trebui să lipsească din program. Orice tip de mișcare vă ajută să fiți binedispuși, să aveți o digestie bună și, de ce nu, mai multă încredere în voi.

Rămâneți sănătoși, voioși și optimiști! Pe curând!

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here