Ai probleme cu tiroida? 5 remedii naturale care țin sub control hormonii tiroidieni

Autor:

Bolile glandei tiroide au devenit din ce în ce mai comune. Fie că este vorba despre hipotiroidism sau hipertiroidism, fie despre tiroidite autoimune, cum ar fi boala Hashimoto sau boala Basedow Graves, tot mai multe persoane suferă din cauza dezechilibrelor tiroidiene, potrivit American Thyroid Association.
Dacă vă confruntați cu metabolism leneș, creștere în greutate, constipație, lipsă de energie, tulburări de concentrare, infertilitate, toate acestea sunt semnale de alarmă ale bolilor tiroidiene.
Dr. Josh Axe, renumit terapeut american, specialist în medicină funcțională și integrativă, recomandă într-un articol cinci remedii naturale, care sunt sigure, sănătoase și eficiente pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene și pentru a ajuta organismul să țină sub control orice fel de problemă la nivelul glandei tiroide.

1. Plante adaptogene care reglează activitatea tiroidei

Pe primul loc în topul remediilor naturale care susțin tiroida este ashwagandha sau ginsengul indian, potrivit dr. Axe. Utilizată de secole în medicina ayurvedică pentru acțiunea adaptogenă, ashwagandha s-a dovedit eficientă în reglarea tulburărilor tiroidiene și suprarenale. Ashwagandha se remarcă prin proprietăți extraordinare: micșorează nivelul hormonilor de stres, are acțiune tonic-adaptogenă, crește rezistența organismului, stimulează imunitatea, vitalitatea și energia. Un studiu recent, publicat în British Medical Journal, a arătat că ashwagandha poate fi utilizată ca tratament natural atât în caz de hipotiroidism și tiroidită Hashimoto, cât și în caz de hipertiroidism. O altă plantă adaptogenă recomandată de dr. Axe este rhodiola, renumită pentru capacitatea sa de a îmbunătăți adaptarea organismului la stres. Rhodiola stimulează acțiunea serotoninei și dopaminei (neurotransmițători responsabili cu starea de bine) și favorizează producția de ATP (elementul-cheie în producerea energiei la nivel celular).

2. Seleniul ajută la restabilirea echilibrului hormonal

Alt remediu important care ar trebui luat în considerare pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene este seleniul. Având o puternică acțiune antioxidantă, seleniul ajută la echilibrarea hormonilor tiroidieni, în special T4. Potrivit unor studii, o doză terapeutică de seleniu administrată în fiecare zi s-a dovedit benefică pentru funcția tiroidiană. Există, de asemenea, alimente bogate în seleniu pe care le pot consuma cei cu tulburări tiroidiene: nucile de Brazilia, tonul, sardinele, carnea de vită (provenită de la animale hrănite pe pășune), de curcan sau de pui (crescuți în aer liber), ficatul, ouăle, spanacul.

3. Vitaminele B1 și B12 pentru susținerea metabolismului

Tiamina (vitamina B1) și vitamina B12 sunt două elemente absolut necesare pentru reechilibrarea funcției tiroidiene. Persoanele cu dietă vegană sau vegetariană prezintă foarte probabil deficit de tiamină și vitamina B12. Aceste două vitamine influențează sănătatea tiroidei prin echilibrarea hormonilor naturali și atenuarea sindromului de oboseală cronică. Unele dintre cele mai bune surse de vitamina B12 sunt produsele de origine animală: ficatul și carnea de vită, miel, brânzeturile, lactatele fermentate, ouăle, somonul, tonul, sardinele. Tiamina are aceleași beneficii pentru sănătatea tiroidei ca și B12, inclusiv susținerea metabolismului. Dintre alimentele bogate în vitamina B1 amintim: mazărea, sparanghelul, germenii de varză de Bruxelles, semințele de in, semințele de susan, semințele de floarea-soarelui, fisticul, ciupercile, spanacul.

4. Probioticele reduc inflamația

Știm cu toții că probioticele sunt esențiale pentru funcția digestivă. Ce legătură există însă între glanda tiroidă și digestie? Una foarte strânsă, afirmă dr. Josh Axe. Bolile tiroidiene se asociază cu o disfuncție digestivă numită sindromul intestinului permeabil („leaky gut”). Din cauza permeabilității intestinale, anumite proteine greu digerabile, cum ar fi glutenul, trec de bariera intestinală și ajung în sânge, provocând inflamație în tot corpul, inclusiv la nivelul glandei tiroide. Probioticele – bacteriile bune care intră în alcătuirea microbiomului intestinal – sunt aliatul nr. 1 pentru însănătoșirea intestinului. Pentru a ameliora simptomele intestinului permeabil, consumați alimente bogate în probiotice (iaurt, sana, chefir, murături, natto) și faceți o cură cu un supliment pe bază de probiotice.

5. Enzime digestive

Combaterea inflamației cronice este o măsură importantă în cazul oricărei boli autoimune, așa cum este și tiroidita Hashimoto. Utilizarea enzimelor proteolitice, precum bromelaina, contribuie la reducerea inflamației la nivelul tiroidei. Bromelaina reprezintă un complex enzimatic, extras din fructul și tulpina de ananas, care îmbunătățește digestia și favorizează absorbția proteinelor.
„Dacă puteți face o cură cu cele cinci remedii naturale menționate, veți observa rezultate excelente în funcția tiroidiană”, afirmă dr. Josh Axe.

Surse:
www.thyroid.org/media-main/about-hypothyroidism/
draxe.com/natural-remedies-for-thyroid/
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22987912
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10963212

Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here