Remediile naturale întăresc imunitatea și vă scapă rapid de răceală!

Organismul nostru, nefortificat și cu o imunitate lăsată să moară treptat-treptat, poate fi lovit oricând de furia durerilor de cap, a secrețiilor nazale apoase, a febrei și de o moleșeală cumplită. Știați oare că însăși febra vă este aliat în lupta cu boala? Iar că un plan bun, cu remedii bine respectate, poate pune răceala în cui în doar 2-3 zile?

Tolba de medicamente. Drumuri la locul de muncă. Oboseală. Concentrare pentru rezolvarea sarcinilor. Împrăștierea microbilor în jur, printre colegi și vrafuri de hârtii. Greșit. Planul de bătaie în războiul declarat virusurilor trebuie total regândit. Dacă vrem să scăpam în mai puțin de 2-3 zile de răceală sau măcar să nu o mai simțim atât de sâcâitoare, atunci casa trebuie să devină câmpul nostru de luptă. Răcelile și gripele sunt cauzate de virusuri, ceea ce înseamnă că antibioticele clasice nu au ce să caute printre remedii. Dimpotrivă. În astfel de cazuri, pot face mai mult rău. O variantă pe care am putea să o încercăm și care poate da roade în lupta cu răceala ar fi încercarea unor remedii naturale, care să nu suprime capacitatea corpului de a produce anticorpi și să fortifice organismul în același timp!

Febra te ajută să scapi de răceală mai repede!

Credeți sau nu, acele simptome enervante, pe care le experimentați, fac parte din procesul natural de vindecare. Dovadă clară că sistemul imunitar luptă cu boala. De exemplu, febra este calea prin care corpul încearcă să omoare virusurile, creând un mediu mai fierbinte decât normal. De altfel, mediul fierbinte al febrei face ca proteinele care ucid germenii din sânge să circule mai rapid și mai eficient. Astfel, dacă aveți o febră moderată, pentru o zi sau două, s-ar putea să vă faceți bine mult mai repede. Tusea este un alt simptom productiv. Curăță canalele de respirație de mucusul gros care poate transporta germenii în plămâni și în restul corpului. De multe ori dorim să creștem fluxul de sânge, deoarece acesta încălzește zona infectată și ajută secrețiile să transporte germenii din corpul nostru. Și atunci apelăm la tot soiul de spray-uri. Chiar și nasul înfundat este cel mai bine tratat ușor sau chiar deloc. Un decongestionant, de exemplu, limitează curgerea către vasele de sânge din nas și gât.

1. Curățați bine nasul!

Cel mai bine ar fi să suflăm nasul de multe ori și într-un mod corect. Atunci când suflăm nasul cu putere, presiunea poate purta germenii din flegmă în ureche, provocând otita. Cea mai bună modalitate constă în apăsarea cu degetul deasupra unei nări, în timp ce lăsați să se scurgă mucusul din cealaltă nară. O altă modalitate de a ne elibera nasul de mucozitățile, care ne împiedică să respirăm, este folosirea apei saline. Ne ajută la decongestia nazală, eliminând în același timp particulele virale și bacteriile din nas. Iată o rețetă populară, ce merită încercată: se amestecă 1/4 linguriță de sare și 1/4 linguriță de bicarbonat de sodiu în apă caldă. Utilizați o seringă sau un set de irigare nazală. Țineți o nară închisă cu ajutorul degetului, în timp ce turnați amestecul de sare în cealaltă nară. Lăsați-o să se scurgă. Repetați de două până la trei ori, apoi tratați cealaltă nară.

2. Odihniți-vă mai mult!

Un somn bun, într-un pat cald și primitor, poate să vă schimbe mult starea! Ajută organismul să își redirecționeze energia și să poată lupta cu și mai multă forță. Această bătălie poate fi extenuantă. Nu întâmplător, corpul are nevoie de puțin ajutor, iar câteva ore petrecute cu ochii închiși pot fi exact ce îi trebuie! Lipsa somnului, spune doctorul Mercola, „a fost legată de o listă de tulburări medicale, care au avut un impact negativ asupra sistemului imunitar, mai ales în cazul demenței”. Somnul are o puternică influență reglatoare asupra sistemului imunitar și ajută în lupta contra infecțiilor virale. O pernă în plus, sub cap, vă poate ajuta să eliberați căile nazale congestinate, creând o pantă graduală.

3. Faceți gargară!

Pentru a reduce durerea din gât, puteți încerca o gargară astringentă. O linguriță de sare dizolvată în apă călduță poate provoca o liniștire temporală. Se poate acționa în acest fel chiar și de patru ori pe zi. Ceaiul care conține tanin este cel mai indicat în viziunea doctorului Mercola. El ajută la strângerea membranelor și implicit la liniștirea înțepăturilor din gât. O gargară groasă, vâscoasă, făcută cu miere sau cu oțet de mere, este de asemenea o soluție care merită încercată. La fel și combinația dintre o lingură de frunze de zmeură și sucul de lămâie, puse în apă fierbinte. Lăsați să se răcească la temperatura camerei, apoi amestecați cu o linguriță de miere. Iar gargara poate să înceapă!

4. Beți cât mai multe lichide calde!

Lichidele calde ne eliberează de senzația de nas înfundat, împiedică deshidratarea și liniștesc membranele inflamate, care ne deranjează nasul și gâtul. Dacă răceala vă împiedică să dormiți noaptea, încercați un remediu vechi: faceți o ceașcă de ceai din plante, adăugați o linguriță de miere și o picătură de whisky sau bourbon. Prea mult alcool vă va inflama membranele și vă va face să vă simțiți mai rău. Virusurile ce stau la baza răcelilor cresc aciditatea corpului. Pentru a lupta împotriva lor, luați câteva linguri de oțet de mere în fiecare zi. Conține acid acetic, care ajută la prevenirea creșterii virusurilor. Stați departe de cafea și cofeină și apropiați-vă cât mai mult de ceaiurile din plante – tei, mentă și ghimbir. Pot ajuta la susținerea sistemului imunitar, pot calma durerea din gât și pot scurta considerabil perioada de boală.

5. Dușurile fierbinți relaxează corpul!

Dușurile cu aburi hidratează căile nazale și vă pot ajuta să vă relaxați. Asigură, de asemenea, și un somn mai bun și mai odihnitor. Puteți să faceți și inhalații cu abur. Chiar dacă nu vă vor scurta considerabil perioada de boală, vă vor ajuta la descompunerea secrețiilor mucoase din sinusuri, la reducerea inflamației din căile nazale și să respirați mai bine.

6. Consumați miere cât mai multă!

Proprietățile antibacteriene și antivirale naturale ale mierii pot înlocui cu succes siropul de tuse. Pentru efecte bune, cantitatea consumată trebuie mărită.

7. Orientați-vă către alimentele care luptă cu infecțiile!

Sănătatea sistemului nostru imunitar se găsește în intestine. Iar alimentele fermentate sunt pentru acestea apă vie. Ele oferă o varietate extraordinară de bacterii bune, care susțin sistemul imunitar. Ar trebui consumate des și folosite și ca modalitate de prevenție.

Ardeiul gras conține vitamina C, astfel nu ar strica să îl includem în meniul nostru. Afinele contracarează diareea și sunt bogate în acid salicilic, fiind o alternativă naturală la aspirină, ce pot reduce febra și elimina durerea. Morcovii, care conțin betacaroten, sunt și ei importanți în alungarea bolii. Ardeii iuți ar putea elibera sinusurile și pot ajuta la descompunerea mucusului din plămâni. Muștarul sau hreanul pot ajuta la descompunerea mucusului din căile nazale. Ceapa vine și ea în ajutor. La fel și usturoiul. Conțin substanțe nutritive, ce sprijină organismul să lupte cu bronșita, dar și cu alte infecții. Catechina, o substanță biologic activă existentă în ceaiul negru și cel verde, are efect de antibiotic natural și antidiaree.

Supa de pui însă ar fi regina remediilor alimentare. Deși baza biologică pentru utilizarea supei de pui este necunoscută, o echipă de cercetători de la Universitatea din Nebraska Medical Center a găsit dovezi că supa de pui are proprietăți antiinflamatoare extraordinare, care pot preveni efectele secundare ale unei răceli.

8. Nu zaceți în pat, faceți exerciții fizice ușoare!

Mișcarea pune în acțiune întreg organismul. Pe lângă odihnă, el are nevoie și de exercițiu fizic. Sistemul imunitar funcționează mai bine atunci când avem un program bine stabilit de gimnastică. Reprezintă, de asemenea, și o măsură bună de prevenție. Plimbările, jogging-ul, yoga și ciclismul lent sunt printre cele mai bune exerciții atunci când simțiți că răceala vă paște. Pe de altă parte, sporturile de anduranță, cel de echipă, halterele și exercițiile pe vreme rece sunt total neindicate. Exercițiile nu trebuie să fie intense, acestea nu ar face decât să diminueze energia necesară pentru a lupta împotriva virusului și vă poate face să vă simțiți mai rău.

9. Bicarbonatul de sodiu

Neutralizează virusul și ajută la menținerea echilibrului pH-ului din sânge. Administrarea bicarbonatului este simplă. Pur și simplu dizolvați cantitatea recomandată de bicarbonat de sodiu într-un pahar cu apă rece și beți-o. Iată planul:

Ziua 1 – dizolvați 6 jumătăți de linguriță de bicarbonat de sodiu într-o sticlă cu apă rece și beți amestecul din două în două ore.

Ziua 2 – dizolvați patru doze de jumătate linguriță de bicarbonat de sodiu în sticla cu apă rece și urmați pașii din ziua precedentă.

Ziua 3 – dizolvați două doze de jumătate de linguriță de bicarbonat de sodiu într-o sticlă cu apă rece dimineața și seara. În zilele ce urmează, cîte o jumătate de linguriță, în fiecare dimineață, până ce trece răceala.

Nu uitați de vitamine!

Zincul, vitamina C, magneziul reprezintă nutrienți care întăresc organismul și-i dau forța necesară pentru a se pune pe picioare. Dacă răceala este la început, suplimentele cu zinc scurtează durata ei. Dacă în trecut, importanța magneziului a fost subestimată, cercetătorii au identificat o reducere a nivelurilor de magneziu după efectuarea de exerciții fizice intense, ceea ce a dus la creșterea numărului de infecții virale. Astfel spus, suplimentarea în timpul răcelii a cantității de magneziu va reduce durerile musculare și vă va ajuta să vă simțiți mai bine.

Remediile din plante grăbesc vindecarea!

Proprietățile antibacteriene, cât și cele virale ale uleiului de cocos trebuie exploatate la maximum. Cum simțiți că virusurile vă împresoară, ungeți-vă corpul cu acest ulei. Se absoarbe ușor și, ca un beneficiu suplimentar, vă înmoaie și catifelează pielea imediat. Puteți adăuga o jumătate de linguriță și în ceai. Efectul nu va întârzia să apară. Uleiul concentrat din oregano are efecte antibacteriene și antivirale puternice. Un studiu a arătat că pulverizat, în combinație cu alte plante aromatice, ar putea reduce imediat efectele secundare ale răcelii. Acest tratament nu mai este eficient după trei zile de utilizare. Uleiul de oregano nu trebuie utilizat de către copii, femeile gravide sau care alăptează ori care intenționează să rămână gravide.

Două-trei căni de ceai de echinacea pe zi, încă de la debutul răcelii, grăbesc vindecarea. Ginsengul este o plantă recunoscută pentru efectele sale rapide asupra răcelilor. Folosită încă de la primul indiciu că te-ar paște o răceală, ea poate grăbi vindecarea și cu 2-3 zile. Turmericul nu trebuie nici el înlocuit. Este un antioxidant puternic, care scade nivelul enzimelor ce provoacă inflamații. Mai mult, susține sistemul imunitar și este eficient în prevenirea și tratarea răcelilor, dar și a altor afecțiuni. Goldenseal are capacitatea de a reface mucoasele de la nivelul întregului organism (respirator, digestiv, bucal, faringian, traheo-pulmonar, vaginal, urinar, ocular). Extractul de propolis reduce considerabil durata și severitatea răcelii. Studii clinice au raportat un număr redus de infecții ale căilor respiratorii superioare. Ghimbirul, un puternic antibiotic natural, înglobează nu mai puțin de 500 de substanțe active, printre care retinol, vitamina B3, B5, A, C, E, acid ascorbic, dar și minerale, precum fier, magneziu, fosfor, zinc. Nasul înfundat, durerile de cap, febra, toate sunt calmate de sucul proaspăt de ghimbir, îndulcit cu puțină miere și lămâie. Ameliorează instant inflamația gâtului și face să dispară tusea seacă sau productivă, contribuind semnificativ la întărirea imunității.

Chiar și răcelile ușoare ne pot face să ne simțim cumplit. Ignorate, pot ajunge să se transforme în monștri, care ne țintuiesc la pat zile multe, iar complicațiile pot să ne dea organismul peste cap. Luate din pripă, ele pot fi depășite cu ușurință. Dacă adăugați odihnă, lichide multe, dar și remediile din plante ce și-au dovedit în timp eficiența, răcelile sunt îmblânzite, iar refacerea noastră este mult mai rapidă!

Surse:

articles.mercola.com/sites/articles/archive/2017/02/06/natural-cold-remedies.aspx

www.webmd.com/cold-and-flu/your-cold-wont-go-away#1

www.mayoclinic.org/diseases-conditions/common-cold/in-depth/cold-remedies/art-20046403

www.webmd.com/cold-and-flu/12-tips-prevent-colds-flu-1#2

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here