Sfatul Florentinei: Consumați cât mai multe fructe și legume colorate!

De ce ar trebui să consumăm mai multe legume și fructe colorate? Deoarece pigmenții din legume și fructe acționează ca antioxidanți și ne ajută să neutralizăm radicalii liberi, înainte ca aceștia să aibă șansa de a ne afecta celulele.

Bun găsit! Știați că fructele și legumele colorate sunt cele mai sănătoase? Pigmenții care dau culorile fructelor și legumelor acționează ca antioxidanții – contribuie la neutralizarea radicalilor liberi, înainte ca aceștia să ne afecteze celulele.

Radicalii liberi se produc în cantități prea mari prin expunerea la poluare, fum de tutun, alcool, metale grele, chimicale (mai ales coloranții artificiali din alimente), pesticide, anumite medicamente, radiații și o dietă cu prea mulți carbohidrați. Alimentele bogate în antioxidanți contribuie la prevenirea îmbătrânirii și ne protejează organismul de bolile degenerative, inclusiv de bolile de inimă și de cancer. Din acest motiv, ar trebui să consumăm zilnic fructe și legume colorate, în special legume!

Cu cât un fruct sau o legumă are culoarea mai intensă, cu atât este mai bogat în fitonutrienți și minerale, dar un singur tip de legumă zilnic nu ne poate oferi substanțele nutritive de care avem nevoie. De aceea, este recomandat să consumăm din cât mai multe culori, în fiecare zi!

  • Roșu: sfecla, ardeii, rodiile, fructele goji, zmeura, vișinele, cireșele, căpșunele, merișoarele, portocalele roșii conțin licopen (nutrient cu proprietăți antiinflamatoare), vitaminele A și C.
  • Portocaliu și galben: dovleacul, cartofii dulci, morcovii, fructele de cătină, lămâile, portocalele, mandarinele, piersicile și caisele conțin carotenoide (antioxidanți), vitaminele A și C.
  • Verde: pătrunjelul, mărarul, busuiocul, menta, coriandrul, rozmarinul, salvia, cimbrul, tarhonul, leușteanul, salata verde, spanacul, broccoli, fasolea verde conțin clorofilă, vitaminele B, C, E și K. Cu cât verdele este mai închis, cu atât conținutul de clorofilă este mai mare.
  • Albastru și violet: varza roșie, ceapa roșie, vinetele, murele, afinele negre, strugurii negri, prunele și smochinele sunt bogate în resveratrol (unul dintre cei mai potenți antioxidanți), vitaminele C și K.
  • Alb: ciupercile, conopida, păstârnacul, ceapa, usturoiul, prazul și feniculul conțin alicină (bogată în sulf), vitaminele B, C, K și minerale, precum seleniu și zinc.

Nu uitați că suntem ceea ce mâncăm și că o alimentație bogată în legume și fructe colorate nu ne poate aduce decât sănătate! Pe curând!

Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here