Sfatul Florentinei: Evitați adaosul universal pentru mâncăruri!

Folosiți mixuri de condimente de tip adaos universal pentru mâncăruri? Vă sugerez să citiți în continuare!

Bună tuturor! Folosiți mixuri de condimente de tip adaos universal pentru mâncăruri? Vă sugerez să citiți în continuare!

Adaosul universal pentru mâncăruri are în compoziția sa mai mult de 50% sare, legume uscate, aproximativ 15%, iar apoi o listă lungă de potențiatori de arome (monoglutamat de sodiu E 621, inozinat de sodiu E 631), zahăr și coloranți.

Dacă aveți probleme cu inima ar fi mai mult decât indicat să eliminați acest ”condiment” din alimentație pentru că are în compoziție o cantitate foarte mare de sodiu! Monoglutamatul de sodiu dă dependență, duce la obezitate datorită gustului irezistibil pe care îl dă alimentelor și afectează anumite funcții ale creierului. Asupra inozinatului de sodiu nu s-au efectuat încă îndeajuns de multe studii pentru a se observa efectele consumului, ceea ce înseamnă că nu este neapărat sigur.  Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi ne recomandă să îl folosim cu moderație! În aceeași oală sunt și borșul la plic sau mixurile de condimente ce promit fripturi și tocănițe aromate și savuroase.

Așadar, de ce să folosim în continuare acest mix de E-uri și sare care ne poate îmbolnăvi, când putem condimenta mâncărurile așa cum făceau bunicii noștri? Cu sare și piper! Dacă vreți să obțineți o mâncare cu gust de legume proaspete, folosiți legume proaspete și nu E-uri la plic! Știu că este comod să puneți o lingură de praf și să obțineți o mâncare delicioasă, dar acela nu este praf de zâne!! Citiți etichetele înainte de a cumpăra!

Într-o postare viitoare vă voi spune și cum puteți obține o pudră delicioasă și sănătoasă din legume pe care să o folosiți în locul plicului cu adaos universal pentru mâncăruri.

Gătiți sănătos! Pe data viitoare!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here