Care este dieta corectă în timpul iernii?

De ce simțim nevoia să mâncăm mai multe grăsimi iarna? Ce alimente putem pune pe masă în zilele friguroase, astfel încât să nu ne putem silueta și, mai ales, sănătatea în pericol? Mai multe aflăm de la Simona Dragomir!

0
87

Bun găsit! Și voi resimțiți răcirea vremii? O dată cu răcirea vremii, organismul nostru trece, inevitabil, prin anumite schimbări. Una dintre ele ar fi nevoia de a se încălzi. Nu numai cu ajutorul hainelor groase, ci și cu cel al unor alimente mai sățioase. De ce simțim nevoia de a mânca mai multe grăsimi iarna? Ei bine, aceasta este modalitatea în care organismul nostru se adaptează la temperaturile scăzute.

Îmi veți spune, cu siguranță, că există riscul de a ne îngrășa. E adevărat. Din cauza metabolismului care încetinește, al fluidelor biologice, ce au tendința de a stagna, e posibil să ne îngrășăm puțin. Cu alimente de calitate, și fără să facem exces, situația însă poate fi ținută sub control!

Așadar, nu vă feriți să consumați și alimente care conțin mai multe calorii. Tocmai acestea au un rol important în termoreglarea organismului. Pe lângă menținerea temperaturii corpului, ele limitează și pierderea de energie. Tot secretul este să optați pentru surse sănătoase de grăsimi și proteine și să nu depășiți cantitățile rezonabile. Este recomandată o dietă în care să se regăsească nucile, alunele, semințele, avocado, untul, ouăle, carnea de pasăre, de porc, peștele. Scrumbia, sardinele, heringul, somonul, crapul, păstrăvul sunt surse de proteine și de vitamine, conțin omega 3 și nu trebuie să lipsească din dietă. Iarna sunt permise și alimentele tradiționale, precum slănina și cârnații. Preparați-le însă în casă și mâncați-le fără pâine!

Consumul excesiv de alimente industriale, în special cele pe bază de făină albă și zahăr, carne, mezeluri, brânzeturi contribuie la apariția așa-numitor boli ale civilizației moderne: obezitate, sindrom metabolic, hipertensiune, diabet tip 2, maladii cardiovasculare, cancer, boli neurodegenerative. Nu ar fi rău dacă am reveni la un comportament alimentar testat de bunicii noștri, alcătuit din alimente naturale, integrale. Ba chiar să ținem post, constituie o adevărată cură de detoxifiere. În realitate, nu grăsimile ne îngrașă cu adevărat. Ci mai degrabă consumul crescut de zahăr, făină albă, paste, orez, cartofi și alți carbohidrați rafinați. Zeci de studii sugerează că un consum echilibrat de grăsimi nu favorizează îngrășarea, ci dimpotrivă, ajută la pierderea câtorva kilograme. Cercetătorii au descoperit că dietele cu conținut scăzut de grăsimi au fost mult mai frecvent asociate cu risc crescut de mortalitate și morbiditate prin infarct miocardic și boli de inimă. Cu alte cuvinte, lipsa grăsimilor din dietă reprezintă un pericol pentru sănătate. Ele participă la asimilarea vitaminelor și mineralelor provenite din hrană, ajută la întărirea imunității și la regenerarea celulară. Furnizează energie și bună dispoziție, protejează pielea conferindu-i elasticitate și hidratare.

Cele mai sănătoase surse de grăsimi sunt alimentele bogate în acizi grași omega 3: pește, avocado, nuci, migdale, fistic, semințe de in, ulei de măsline, semințe de dovleac. Ceaiurile, supele sunt, de asemenea, remedii excelente în sezonul rece, asigurând atât încălzirea, cât și hidratarea organismului. Nici de apă nu trebuie să uităm. Chiar dacă nu avem senzația de sete ca în timpul verii, e bine să menținem în continuare o cantitate de 1,5-2 litri de apă zilnic. Organismul nu poate funcționa fără apă, iar pentru cei care se luptă cu kilogramele în plus este cu atât mai important să bea apă, dacă vor ca iarna să nu acumuleze un strat suplimentar de grăsime.

Iarna vine cu surprize, cu sărbătoare și cu daruri multe! Cu cât avem mai mare grijă de sănătatea noastră, cu atât putem să ne bucurăm mai mult de toate splendorile acestui anotimp!

Să ne revedem curând, cu vești bune și multă voioșie!

Pe curând!

Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here