Cele mai bune sfaturi pentru somn odihnitor!

0
84

Bun găsit! Vi s-a întâmplat să dormiți 7-8 ore pe noapte și totuși să vă treziți în fiecare dimineață lipsiți de energie? Sunt persoane care au nevoie de doar câteva ore de somn pentru a se simți în formă dimineața, în timp ce altora nu le ajung nici 12 ore. Cum se explică acest lucru? Ei bine, răspunsul ține mai degrabă de calitate somnului și mai puțin de cantitate.

Știați că lumina albastră a dispozitivelor mobile reprezintă unul dintre motivele care ne pot face nopțile de coșmar? Dacă obișnuiți ca înainte de culcare să utilizați telefonul mobil, tableta ori laptopul, cu siguranță vă veți trezi mult mai obosit decât dacă ați citi o carte. Motivul? Lumina albastră emisă de dispozitivele mobile. S-a dovedit că aceste unde luminoase perturbă secreția de melatonină, hormonul somnului, implicată în inducerea stării de veghe-somn. Nu întâmplător, medicii recomandă oprirea activităților pe telefon, tabletă, laptop cu cel puțin 90 de minute înainte de culcare.

Dormitul într-o postură incomodă este o altă cauză a unui somn care ne transformă peste zi în persoane fără pic de vlagă. Cel mai adesea, dormitul pe-o parte poate crea mari probleme, pentru că se produce flexie la nivelul șoldului. Dacă preferați această poziție, este indicat să dormiți cu o pernă între picioare, pentru a menține alinierea corectă a șoldului.

Nu vă lăsați înșelați de pernele mari și pufoase! Pot fi atrăgătoare, dar pot cauza dureri mari de ceafă. Specialiștii ne sfătuiesc să folosim o pernă relativ moale, dar cu o formă ce îi permite să se adapteze la forma anatomică a coloanei.

Scrâșnitul dinților este o altă cauză a somnului neodihnitor. Dacă te trezești cu o durere de cap, este foarte probabil să apară ca urmare a încleștării maxilarului sau bruxismului de peste noapte. Cercetările arată că masajul poate ajuta în astfel de cazuri. Aplicați un prosop cald în jurul maxilarului înainte de a merge la culcare și de îndată ce vă treziți dimineața. De asemenea, n-ar strica să mergeți la dentist, care vă poate recomanda niște dispozitive pentru corectarea bruxismului.

Se estimează că unul din patru adulți suferă de sindromul de apnee în somn, o tulburare manifestată prin sforăit și opriri repetate ale respirației în timpul somnului. Aceste simptome scad calitatea somnului și se asociază cu senzația de oboseală la trezire, somnolență diurnă, iar capacitatea de concentrare și randamentul în timpul zilei suferă drastic. Pe termen lung, apneea în somn netratată duce la afecțiuni cardiace, hipertensiune arterială, atac cerebral.

Ce putem face pentru a avea un somn odihnitor? Ei bine, începeți să practicați o tehnică de relaxare înainte de a adormi. Dacă nu vă simți în largul vostru cu exercițiile de respirație, aflați că lectura este o excelentă cale de liniștire a gândurilor și a corpului. Iar o baie caldă, ce relaxează mușchii si articulațiile, poate fi un remediu excelent! Nici suplimentele cu magneziu nu trebuie ocolite! Puteți utiliza și uleiuri esențiale cu efect calmant, precum cel de levănțică sau lămâiță. Evitați cina îmbelșugată, zahărul și carbohidrații complecși, pentru că favorizează creșterea glicemiei, ce nu ar face altceva decât să vă țină treji.

Țineți cont de toate acestea și nu pregetați în a le folosi! Căci un somn odihnitor este extraordinar de important!Să ne revedem curând, sănătoși și plini de voioșie!

Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here