Cu ce înlocuim cafeaua?

Și tu ai nevoie de cafea pentru a te pune în mișcare atât dimineața, cât și după masa de prânz? Dacă îți dorești să reduci consumul de cafea, Simona Dragomir îți spune cu ce o poți înlocui!

Bun găsit dragii mei! Sunteți băutori de cafea? Dacă răspunsul este da, înseamnă că nu vă puteți pune în mișcare dimineața fără o ceașcă aromată de cafea și poate că mai serviți încă una și după masa de prânz.

Cafeaua este într-adevăr delicioasă și, consumată fără zahăr, are și proprietăți benefice pentru organism: ne îmbunătățește atenția și capacitățile cognitive, este bogată în antioxidanți, stimulează metabolismul, ne ajută să ardem mai repede caloriile și chiar ajută în prevenirea unor boli neurodegenerative și a diabetului. Dar asta în condițiile în care o consumăm cu măsură!

Dacă puneți zahăr în cafea, o transformați într-o băutură nesănătoasă și hipercalorică, ce favorizează creșterea în greutate. Dacă beți mai mult de două cafele pe zi puteți avea palpitații, stări de neliniște, tremor, atacuri de panică, insomnii și uneori chiar convulsii, iar dacă sunteți deja dependenți de cafea, puteți avea amețeli, dureri de cap sau puteți fi confuzi în lipsa ei. Un alt risc la care vă expuneți atunci când consumați prea multă cafea este deficitul de minerale, deoarece cafeina scade absorbția fierului la nivel digestiv (putându-se instala anemia) și reduce și capacitatea rinichilor de a stoca zinc, magneziu, calciu și alte minerale importante.

Ce e de făcut pentru a minimiza aceste riscuri? Ar fi bine să consumăm mai rar cafea și să o înlocuim cu băuturi sănătoase! Iată ce vă propun:

Ceaiul Matcha! Este un ceai verde japonez bogat în antioxidanți, vitamine, minerale și teină care este asemănătoare cafeinei și ne oferă energie. Ceaiul Matcha nu doar că ne menține treji, dar ne și susține sistemul imunitar, ne ajută atunci când vrem să slăbim și ne protejează împotriva cancerului.

A doua pe listă este banala apă. Câteodată ne simțim obosiți pentru că suntem de fapt deshidratați.  Numeroase studii au arătat că deshidratarea afectează performanțele intelectuale și fizice. Când nu mai avem energie, nu ne mai putem concentra și chiar ne doare capul este bine să încercăm întâi să bem un pahar cu apă în locul cafelei.

Tot pentru a înlocui cafeaua vă mai propun să încercați un smoothie energizant, plin de nutrienți și antioxidanți. E bine să preparăm un smoothie care să conțină 95% legume precum spanac, pătrunjel, castravete, salată verde sau tije de țelină și restul fructe. Smoothie-ul este delicios, ne dă energie, ne protejează inima și previne deficitul de vitamine și minerale.

Un alt ceai cu un conținut ridicat de teină este ceaiul Mate. Acesta ne poate crește capacitatea de concentrare fără efectele secundare ale consumului excesiv de cafea, susține metabolismul și conține foarte mulți antioxidanți, aminoacizi, polifenoli, vitamine și minerale.

Ceaiul verde este și el un nemaipomenit înlocuitor al cafelei! Ne scade și colesterolul, ne crește imunitatea, ne protejează inima, ne ajută să ne menținem greutatea și previne cancerul. Pentru că energia din ceaiul verde se eliberează lent în organism, ne ajută și să ne bucurăm de un echilibru perfect între vitalitate și relaxare.

Pentru un plus de energie putem încerca să consumăm dimineața Beauty Help, un shake pe bază de colagen, acid hialuronic și super-antioxidanți, precum vitamina C, resveratrol, vitamina E, astaxantină și coenzima Q10! Beauty Help este un nutricosmetic premium de la Zenyth care îți îngrijește din interior pielea, părul și unghiile, iar persoanele care l-au încercat ne-au mărturisit că au reușit să reducă consumul de cafea și s-au bucurat de mai multă energie.

Iată, dragilor, câte alternative sănătoase avem! Poate părea înfricoșător să renunțăm la cafea, dar ce nu facem noi pentru sănătate?!

Pe curând!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here