Cum ajutăm organismul să treacă cu bine peste capriciile anotimpului rece?

Toamna ne-a arătat până acum imaginea unui anotimp blând și prietenos. Chiar și așa, trecerea bruscă de la o temperatură la alta, variațiile de presiune lasă urme asupra organismului nostru. Invariabil. Mai ales dacă nu este pregătit din timp să lupte împotriva unui noian de virusuri și de bacterii. Care este strategia pe care trebuie să o aplicăm, pentru a rămâne fermi pe poziție, sănătoși și cu un tonus bun, aflăm de la Ruxandra Constantina, medic de familie cu competențe în apifitoterapie.

Obiectivul nostru principal trebuie să fie sănătatea. O sănătate puternică, care să nu se clatine la prima adiere de vânt. Anotimpul rece vine adesea cu tolba plină de răceli și afecțiuni care pot doborî un organism nefortificat. Iar pentru a trece cu bine peste perioada de tranziție, de la vremea caldă la cea care impune scoaterea paltonului din dulap, musai să respectăm câteva reguli de bază, ce și-au dovedit eficiența și forța în timp.

Să fim atenți la semnalele transmise de corp!

Stresul, oboseala, suprasolicitarea sunt asemenea unor ștampile, ce lasă urme pe trupul nostru. Afectivitatea, dispoziția, toate sunt influențate, iar trecerea către o stare de melancolie, de depresie se poate face foarte ușor. Tocmai de aceea, grija trebuie să fie sporită, iar atunci când simțim că starea de tristețe ne împresoară, să acționăm imediat. Astenia, somnolența diurnă, agitația din timpul nopții pot fi semne clare de dezechilibre, ce se produc la nivelul organismului. Nici tulburările apetitului alimentar ori pofta nejustificată de dulce, de grăsimi nu trebuie lăsate de izbeliște. Toate ne creionează imaginea unui organism ce are nevoie de ajutor.

Cum înzdrăvenim organismul?

Printr-un regim de viață ce nu trebuie să se abată de la reguli simple, dar extrem de folositoare! ”Profitați de bogăția toamnei”, ne spune dr. Ruxandra Constantina. ”Legumele, fructele, verdețurile acestui anotimp sunt o sursă incredibilă de minerale, de vitamine ce ne energizează. Antioxidanții, fibrele conținute îmbunătățesc digestia și ne cresc tonusul fizic și psihic”. Astfel, merele, perele, strugurii, gutuile acum trebuie consumate în cantități cât mai mari. Cruciferele, precum varza, broccoli, nu trebuie, de asemenea, să lipsească din dieta noastră.

Hidratarea, esențială!

Pe lângă toate acestea, hidratarea este firul roșu ce unește toate aceste reguli, le dă forță și eficiență. ”Folosiți ceauri asiatice, ceaiul negru, alb, verde dau energie și tonifică. Ceaiul de ghimbir îmbunătățește circulația sângelului și elimină senzația de frig”, explică specialistul.

Plantele adaptogene dau organismului o stare de bine

Nu trebuie să uităm nici de plantele adaptogene. Prin rolul lor extrem de important de a face ca organismul să se muleze pe toate schimbările pe care le întâmpină, prin puterea lor de a  îndrepta stările proaste, de a elimina stresul și de a stimula imunitatea, aceste plante și-au scris o carte de vizită impresionantă. ”În timpul zilei, recomand rhodiola, îmbunătățește metabolismul, sporește starea de bine prin secretarea serotoninei și a dopaminei. Seara, ashwagandha sau ginsengul indian. Elimină suprasolicitarea, tensiunea musculară și nervoasă din timpul zilei și oferă un somn liniștit”, arată dr. Ruxandra Constantina.

Organismul are capacitatea de a-și recăpăta forțele. Ajutat, printr-o alimentație aleasă cu grijă, suplimente de o bună calitate, care să acționeze țintit, prin odihnă și liniște, el poate să se pună pe picioare repede și să se bucure de toată frumusețea toamnei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here