Cum să-l faci pe micuțul mofturos să mănâce sănătos?

Știați că 4 din 10 copii sunt supraponderali, iar unul din 7 prezintă ADHD, sindrom hiperkinetic cu deficit de atenție? Nu-i de mirare, mai ales că statisticile au arătat că alimentația săracă în nutrienți de calitate, altfel spus mâncarea de tip junk-food și dulciurile au ajuns să fie consumate de tot mai mulți copii! Mai multe poți afla de la Simona Dragomir.

Bine v-am găsit, dragii mei! Știați că 4 din 10 copii sunt supraponderali, iar unul din 7 prezintă ADHD, sindrom hiperkinetic cu deficit de atenție? Nu-i de mirare, mai ales că statisticile au arătat că alimentația săracă în nutrienți de calitate, altfel spus mâncarea de tip junk-food și dulciurile au ajuns să fie consumate de tot mai mulți copii! Deja un sfert dintre adolescenți se confruntă cu prediabet sau diabet de tip 2. Specialiștii numesc acest fenomen „diabezitate”: diabet plus obezitate, maladie care începe să capete proporții epidemice.

Una dintre măsurile pe care putem să le luăm, după cum ne învață doctorul Mark Hyman, faimosul nutriționist american, este să-i învățăm pe copii să gătească. Pare greu, dar nu este deloc așa. În loc să-i lăsăm să mănânce hrană nesănătoasă, adesea în fața televizorului sau a tabletei, n-ar fi mai bine sa preparăm mâncarea împreună cu ei și sa mâncăm la masă, alături de toată familia? Dacă le dezvoltăm încă de la vârste mici plăcerea de a consuma alimente sănătoase și naturale, pregătite în casă, un prim pas pe calea cea bună este deja făcut.

Nutriționistul ne sfătuiește ca de-ndată ce copiii sunt suficient de mari pentru a consuma hrană solidă, ei ar trebui să mănânce aproape tot ce consumăm și noi, adulții. Mâncăruri gătite, folosind legume și carne proaspete, și nu cele de tip ”happy meals”, care fac atât de mult rău mai târziu. De ce să le oferim copiilor noștri alimente pe care majoritatea dintre noi, adulții, le consideră nesănătoase?

Știu, nu este ușor să determinăm copiii să consume legume, în special pe cele verzi, cum sunt, de exemplu, broccoli sau spanacul. Dar cu pași mici, făcuți încă de când copilul începe diversificarea, îi putem introduce astfel de elemente, căci gustul, ca multe altele, se formează și el, nu-i așa?

De asemenea, copiii au nevoie să se simtă implicați. Utili. Îi putem lua cu noi în bucătărie, iar ei ne pot fi asistenți de nădejde. Odată cu ajutorul dat în pregătirea mesei, copiii capătă și foarte multă încredere în ei și în forțele lor. În plus, abilitățile culinare se bazează pe dezvoltarea unor funcții de învățare și cunoaștere, care îmbunătățesc activitatea cerebrală a copiilor. În timp ce învață să gătească, ei își dezvoltă abilități creative, matematice, îndemânarea, gustul și mirosul.

O tactică importantă, care poate da roade este aceea de a le oferi posibilitatea celor mici să-și spună preferințele. Ce mâncare si-ar dori să mănânce? Ce ingrediente ar trebui să cumpărăm pentru a face un preparat gustos? Toate acestea îi vor determina să înțeleagă cum trebuie să aleagă fructe, legume și alte produse de calitate. Învață astfel despre textură, culoarea și aroma alimentelor proaspete. Lăsați-i să atingă, să miroasă fructele și legumele și, de ce nu, să guste unele dintre ele. De asemenea, este important să le spuneți de unde vin și cum cresc fructele și legumele pe care le punem în coș. În acest fel, mersul la cumpărături și gătitul pot fi cu adevărat activități care să le facă mare plăcere. Iar dacă mai adăugăm și puțină muzică, mici jocuri, ori creăm figurine vesele din legume si fructe, gătitul poate deveni chiar un joc din care copiii învăță să prețuiască hrana sănătoasă! Și să o consume cu pofta! Pe curând!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here