Greșeli care te împiedică să slăbești

Vrei să slăbești, dar nu reușești? Înseamnă că faci ceva greșit! Simona Dragomir îți vorbește astăzi despre cele mai frecvente greșeli care te împiedică să slăbești... Tu faci aceste greșeli?

Bun găsit, dragii mei! Așteptați cu nerăbdare primăvara, iar kilogramele acumulate în timpul iernii nu se dau duse cu una cu două? Haideți să vedem dacă nu cumva faceți ceva greșit. Astăzi vom vorbi despre cele mai frecvente greșeli care împiedică slăbirea.

Știați că unul dintre cei mai mari inamici ai siluetei este stresul? Ei bine, da! Stresul se află la originea mâncatului emoțional. Iar consumul unor alimente hipercalorice – dulciuri, pizza, fast-food – se transformă într-un mijloc de relaxare. Evident că trebuie să conștientizați aceste probleme și să încercați, în loc ciocolată, alte soluții antistres. Mergeți la plimbare, ascultați muzică, practicați diverse tehnici de relaxare: saună, yoga, fitness.

Aveți grijă să dormiți suficient. Majoritatea celor care dorm sub 7 ore pe noapte secretă mai puțină leptină, hormonul care calmează foamea, și mai multă grelină, hormonul care crește pofta de mâncare. Ce se întâmplă concret? Cei care nu se odihnesc mănâncă mai mult decât organismul lor are nevoie. În plus, oboseala din pricina nesomnului duce la sedentarism. Un adevărat cerc vicios!

O altă greșeală este să încercați prea multe diete de slăbit. Peste 80% dintre persoanele care țin o cură de slăbire se îngrașă din nou după renunțarea la dietă, ba chiar ajung la o greutate mai mare decât cea inițială. Este faimosul efect yo-yo, care poate fi evitat dacă mizați pe o alimentație echilibrată, diversificată, cu hrană de calitate, dar în cantități rezonabile.

Nu cumva v-ați fixat o limită greu de atins? Fiecare organism este programat genetic pentru o anumită greutate astfel încât să fie în echilibru. Atunci când vrei să ajungi la o greutate sub limita de echilibru, organismul declanșează mecanisme reglatoare: totul merge bine la începutul curei, dar pe măsură ce slăbești mai mult decât este cazul, senzația de foame devine din ce în ce mai puternică, apar diverse pofte alimentare, cărora nu le poți face față prea mult timp.

Vă planificați meniul zilnic? Aveți nevoie de organizare. Întocmiți o listă de cumpărături, planificați-vă mesele de dimineață, prânz și seară, inclusiv gustările dintre mese. Dacă vă lăsați în voia improvizației, puteți oricând să alegeți un produs de patiserie sau ceva de ronțăit.

Sunteți codași la mișcare? Trebuie să consumați caloriile în exces. Începeți cu activități simple, mers pe jos sau cu bicicleta, iar în timp nu ezitați să optați pentru activități organizate: cursuri de înot, aerobic, dans.

Învățați din greșeli și aplicați cele trei elemente fundamentale atunci când vine vorba de slăbit: alimentație echilibrată și diversificată, mișcare făcută cu regularitate și o stare de spirit pozitivă.

Mult succes! Pe curând!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here