Prof. Dr. Gh. Mencinicopschi: Detoxifierea naturală acasă – mit sau realitate?

Detoxifierea este un subiect controversat. Există produse care au acest efect sau este doar un instrument de marketing? Este organismul capabil să se elibereze de toxine prin forțe proprii? Ei bine, într-o oarecare măsură, da, organismul are puterea de a se detoxifia la nivel celular, însă are alteori nevoie de ajutor. Astfel, produsele cu rol de detoxifiere nu funcționează precum o mătură care elimină toxinele, ci ca un sprijin oferit organismului în procesul natural de detoxifiere.

0
69

Stimulii nocivi, cu impact toxic asupra corpului, sunt din ce în ce mai prezenți. Dincolo de alimentația nesănătoasă sau anumite vicii deloc recomandabile, tot efecte toxice au și poluarea sau stresul de orice natură. Atunci când factorii dăunători devin mai puternici decât capacitatea organismului de a se detoxifia, apar treptat simptomele. Ignorarea lor nu aduce rezolvarea, ci doar agravarea.

  • Primele simptome sunt: lentoare, apatie, perturbări ale somnului, oboseală.
  • Anumite zone din piele își modifică culoarea, textura, apar vezicule – în cazurile grave. Simptomele apărute pe piele sunt ultima cale de atenționare din partea organismului. Ceea ce nu se poate elimina prin fecale, urină, transpirație se elimină prin piele.
  • Căderea părului, ridarea, culoarea nefirească a tegumentului, pielea obosită, ternă etc.

Cum se face corect detoxifierea naturală acasă?

Cum se face corect o cură de detoxifiere și cum evităm căderea în capcana metodelor extrem de invazive? Conduita trebuie să fie una naturală, firească – ne explică Prof. Dr. Gh. Mencinicopschi. Restricția alimentară din post ne face, fără îndoială, bine. Dacă nu vrem să ținem post, în termeni religioși, putem ține un post intermitent. Să consumăm până la 1500 calorii, chiar mai puțin, miercurea și vinerea. În astfel de condiții corpul intră într-un regim de reparare, de regenerare. Iar acest lucru ne ajută la nivel general, chiar și în prevenția cancerului.

Ce presupune un regim de post sănătos?

Și postul alimentar se poate dovedi nesănătos dacă alegem variantele extrem de procesate.  În zilele de post este important să mâncăm alimente simple, preparate acasă. Ronțăitul este calea cea mai sigură spre obezitate. Ideal este ca dimineața să fie masa principală a zilei, iar seara să consumăm ceva foarte ușor. Să nu uităm nici de flora intestinală atunci când vorbim despre detoxifierea naturală acasă. Dacă nu ținem post, putem mânca iaurt, sau clasicele murături românești în saramură, nu în oțet. Probioticele sunt o alternativă la fel de sănătoasă, dar mai eficientă și rapidă, de a reface microbiomul și de a stimula detoxifierea. Colobiotic este un produs foarte interesant care conține elemente esențiale ale florei intestinale. Un microbiom echilibrat nu susține doar digestia, ci participă la starea generală de bine și la combaterea  simptomelor asteniei de primavară. În plus, ajută în controlul greutății. Tot ca bază a unui regim de post sănătos sunt și mâncărurile din legumele și verdețurile. Să profităm de salată, urzici, lobodă, usturoi și ceapă verde.

Sfaturi pentru o dietă naturală detoxifiantă, la tine acasă!

  • Oul este un aliment foarte complex pe care îl putem mânca zilnic. Pe lângă ajutorul în controlul greutății, ajută la îmbunătățirea funcției hepatice.
  • Suplimentele care au la bază plante adaptogene sunt extrem de importante în procesul de detoxifiere datorită rezultatelor pozitive în gestionarea efectelor stresului.
  • Lipsa de fibre în dietă ajunge să afecteze întregul organism. Consumați regulat fibre, în special fibre solubile. Acestea cuplează și elimină prin fecale reziduurile ce rezultă în urma digestiei. ColonHelp este un produs de detoxifiere cu un conținut mare de fibre, ce poate fi folosit și în perioada alăptării. Consumat regulat, ColonHelp combate constipația, însă doar în contextul unui consum adecvat de apă.
  • Datorită rolului puternic antioxidant, Vitamina C este foarte indicată în curele de detoxifiere. Pentru a ajunge la doza zilnică recomandată de vitamina C este, de multe ori, necesară introducerea suplimentelor alimentare. Alegeți vitamina C naturală, cu bioflavonoide, nu cea de sinteză.
  • Mișcarea are și ea un rol foarte important în detoxifiere, la fel și evitarea dulciurilor procesate. Cel mai sănătos tip de îndulcitor este xilitolul, un foarte bun înlocuitor al zahărului. La fel de bine de știut este faptul că nu grăsimile în sine sunt cele care îngrașă, ci faptul că le asociem cu carbohidrații. Nici excesul de fructe nu ne ajută, fructoza fiind un tip de zahăr care s-a dovedit a fi mult mai dăunător decât ne-ar plăcea să credem.
  • Atenție în ceea ce privește cosmeticele și medicamentele folosite. Antibioticele, metalele grele, pesticidele nu se elimină din organism prin fecale, ci prin piele, păr sau unghii.
Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here