Protecția solară naturală: Cum ne expunem corect la soare?

Și pentru că este vară, și pentru că planurile pentru concediu sunt deja făcute, este cel mai bun moment să discutăm despre cum ne pregătim organismul pentru a se bucura de soare fără efecte negative. S-a vorbit foarte mult despre acest subiect, însă în ciuda tuturor informărilor, plajele sunt pline chiar și în miezul incandescent al zilei.

0
16

Și pentru că nu ne place să vorbim fără o bază serioasă în spate, Dr. Ruxandra Constantina, medic de familie cu competență în apifitoterapie, ne povestește mai multe despre ce are nevoie corpul nostru, atât din interior, cât și din exterior, pentru a se proteja de soare.

Știm că soarele vine și cu bune, și cu rele și mai știm că viața fără soare nu este posibilă. Cum ne ajută? Crește imunitatea, face posibilă producția de vitamină D în interiorul corpului, distruge o serie de microorganisme la nivelul pielii, calmează durerile articulare, diminuează melancolia și ne dă energie. Expunerea prelungită, la orele fierbinți ale amiezii este însă plină de riscuri, atât pe termen imediat, cât și pe termen lung. Fiecare dintre noi a cunoscut, cel puțin o dată, efectele unei arsuri solare. Pielea se deshidratează, apar ridurile, petele pigmentare, iar, pe termen lung, favorizează temutul cancer de piele. Nici ochii nu sunt lipsiți de riscuri prin expunerea abuzivă la soare, vederea fiind afectată, retina putându-se deteriora. Este bine de știut că, cu cât arsurile solare apar la o vârstă mai fragedă, cu atât crește riscul de cancer. Distanța dintre expunere, arsură și apariția cancerului poate fi și de 20-30 de ani.

Cum ne protejăm natural de radiațiile solare?

Există femei care iau o decizie cât se poate de greșită și periculoasă în ritualul lor care precede expunerea la soare. Merg la solar. Ei bine, deși nu este o informație nouă, este bine să fie repetată de câte ori este nevoie. Solarul este chiar mai dăunător ca soarele.

Copiii sunt o categorie specială, atât datorită fragilității lor, cât și datorită faptului că nu sunt ei responsabili. Responsabilitatea este a adulților. Aceștia trebuie să înțeleagă că un copil nu poate sta la soare o zi întreagă chiar dacă folosim cremă cu factor de protecție. Pentru perioadele riscante, majoritatea hotelurilor au spații pentru copii, special amenajate, în care aceștia pot desfășura activități distractive, evitând însă orele cu risc crescut.

  • Orele indicate pentru expunerea solară sunt între 7 și 9 dimineața și 17-20 seara. Folosirea ochelarilor de soare cu o bună protecție UV, pălăriile cu boruri largi, hainele din materiale naturale etc. sunt măsuri importante.
  • Care este rolul cremei cu SPF? Ea funcționează ca un ecran de respingere a radiațiilor solare. Cele mai bune, ce pot fi folosite și la copiii cu vârsta de sub 1 an, sunt cele pe bază de oxid de zinc, de fier sau titaniu datorită riscului slab alergenic. Acestea nu au cel mai mare coeficient de protecție, însă sunt mult mai sănătoase decât cremele care funcționează ca un absorbant pentru radiații. Acestea din urmă sunt mult mai chimice și pot aduce riscuri de cu totul altă natură, putând fi chiar fotosensibilizatoare. Atunci când ne alegem crema cu factor de protecție este bine să mergem pe cele care, chiar dacă nu au un SPF mare, conțin ingrediente naturale: coenzima Q10, alge marine, germeni de grâu. Acestea din urmă se găsesc mai degrabă în produsele cu rol de protecție din interior spre exterior.
  • În ceea ce privește alimentația, fructele și legumele cu efect puternic antioxidant sunt extrem de bune. Culoarea este un bun indicator. Cu cât sunt mai colorate – roșu, mov, galben, portocaliu – cu atât mai bine.
  • Ghimbirul, cu compoziția lui de gingerol, ajută în protecția pielii împotriva cancerului.
  • Acizii grași omega 3 au un rol esențial în protecția și regenerarea pielii. Pentru cei care au o sensibilitate gastrică există variantele de ulei de pește pre-metabolizat ce oferă o mult mai bună tolerabilitate.
  • Pastea de tomate, consumată zilnic, conferă o protecție cu 30% mai mare împotriva soarelui.
  • Dacă preferăm ceaiul, este indicat cel de ghimbir, de fructe de pădure, de cătină etc. Și ceaiul verde este foarte bun ca sursă de polifenoli, rol antioxidant și de protecție UV.

Suplimentele, protecție solară naturală sigură!

Oricât de eficientă ar fi o cremă cu factor de protecție, o susținere venită din interior, dincolo de alimentație, este foarte importantă. Unul dintre suplimentele nutricosmetice cele mai complexe de pe piață este Beauty Help de la Zenyth, o pudră pentru shakeuri pe bază de colagen, acid hialuronic, ceramide, vitaminele C si E, resveratrol, coenzima Q10 și astaxantină. Acidul hialuronic alături de ceramide împiedică deshidratarea pielii prin expunere solară, în timp ce resveratrolul și astaxantina sunt dintre cei mai puternici antioxidanți și protectori solari din interior. Datorită colagenului și coenzimei Q10, structurile pielii se refac și devin mai puternice. Vitamina C are și un rol extrem de activ în protecția împotriva radiațiilor solare.

Protecția solară nu se încheie după ce ne-am retras din bătaia ultravioletelor. Cremele aftersun cu efectele cele mai bune și sănătoase sunt cele naturale, pe bază de ulei de cătină – antioxidant și regenerant, extractul de gălbenele, gel de aloe, spray pe bază de propolis – cu efect reparator la nivelul pielii. Uleiurile de jojoba, macadamia și cocos asigură o bună protecție împotriva deshidratării.

Acestea fiind spuse, un concediu nu are cum să fie decât plăcut dacă ai toate informațiile importante cu tine! Distracție plăcută!

Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here