Recomandări de prevenție în gripă, viroze și alte infecții respiratorii

Pentru a avea o cât mai bună perspectivă asupra realității este important să încercăm mereu să privim fiecare situație ce ține de sănătate din toate punctele de vedere. Astfel ne putem asigura că ne apropiem cât mai mult de adevăr, de realitate. Așa stau lucrurile și cu tema gripelor și răcelilor, despre care avem mereu de învățat ceva în plus de la fiecare dintre invitații care ne onorează cu prezența în platoul Ziarul de Sănătate.

0
5

Ce spune despre gripe și răceli dr. Anca Mihalcea, medic specialist Geriatrie-Gerontologie cu competenţă în acupunctură și homeopatie, invitata Simonei Dragomir la Ziarul de Sănătate?

Simptomele răcelilor sunt similare cu cele ale gripelor, însă au o intensitate mai mică. Și în ceea ce privește modalitatea debutului, viroza are un debut treptat, ușor, în timp ce gripa debutează și avansează foarte rapid și agresiv. Dureri în tot corpul, sensibilitate la lumină, uneori tuse și dureri mari de gât. Și după timpul de evoluție le putem diferenția. Dacă o viroză pasageră poate dura și 3 zile, o gripă se poate extinde cu simptome vocale și 14 zile. Apoi, rămâne de multe ori o tuse reziduală ce se poate întinde și pe o lună de zile. Complicațiile sunt uneori extrem de grave.

Top 7 sfaturi pentru a ne proteja de gripe și răceli

  1. Deși vremea are tendințe de încălzire, temperaturile sunt încă schimbătoare. Puteți purta o mască sau o eșarfă (peste nas și gură) pentru a vă proteja gâtul de temperaturile scăzute. Un gât iritat, cum este cel expus la temperaturi joase, este un gât care este mult mai predispus la a dezvolta infecții.
  2. Problema evitării aglomerațiilor, deși a fost intens mediatizată, nu este respectată suficient. Aglomerațiile nu presupun doar prezența în spații deschise de tipul magazinelor, ci și reuniunile de familie sau cu prietenii. Faptul că îi cunoaștem pe cei prezenți în jurul nostru nu reprezintă o garanție a siguranței.
  3. Nutriția este din nou cheia unui sistem imunitar puternic. Putem introduce în dieta zilnică shake-uri care să conțină fructe de pădure, cătină și propolis. Se poate adăuga vitamina C pentru a face amestecul mai eficient.
  4. Și în cazul copiilor, alimentația și evitarea expunerii sunt unele dintre cele mai importante măsuri. Introduceți în dieta copiilor proteine de calitate: carne, ouă, hrișcă, quinoa și semințe crude. Tot în cazul copiilor, salatele de fructe și sucurile de fructe sunt o alternativă mult mai sănătoasă la nevoia de dulciuri.
  5. Atât în cazul copiilor, cât și al adulților, legumele sunt o bază extrem de bună. Prin prelucrare termică, așa cum sunt piureurile de legume pentru copii, chiar dacă anumite vitamine se pierd, rămân minerale importante pentru sănătate și imunitate.
  6. Profitați de beneficiile condimentelor pentru sănătate și imunitate! Introduceți în dietă usturoiul proaspăt, ghimbirul și turmericul. Toate acestea au rol de protecție, dar sunt și foarte bune remedii antiinflamatoare.
  7. Mențineți un plus de restricții în cazul în care vă aflați în categorii suplimentare de risc, fie că vorbim de persoane cu boli cronice asociate sau chiar femei însărcinate.

Care sunt suplimentele care ne vin în ajutor?

  • Unul dintre suplimentele de bază în protejarea organismului este vitamina C. Nu există contraindicații pentru folosirea acestei vitamine decât în doze mari, de 6-8 grame. Astfel, poate fi administrată pe perioade foarte lungi de timp. Despre rolul pe care îl are în prevenirea instalării gripelor și răcelilor știm deja foarte multe. În plus, vitamina C stimulează producția naturală de colagen, compus extrem de important pentru mucoase și țesuturi sănătoase. Tot vitamina C previne apariția anemiilor, favorizând absorbția fierului în organism. Pentru un efect și mai bun, de lungă durată, asociați consumul de vitamina C cu cel de vitamina D cu K2. La Zenyth, poți alege între mai multe variante de vitamina D, de la cea simplă, în ulei de cocos, la produsele cu K2 ce au concentrații mari de vitamina D (2000 sau 5000 UI) și complexul cu calciu și magneziu.
  • O îmbinare foarte bună de suplimente pentru menținerea sistemului imunitar implică zincul, seleniul și ImmunoHelp, un complex natural cu efecte foarte bune, atât pentru prevenție, cât și pentru tratament. Tot acesta din urmă funcționează foarte bine în combinație cu ganoderma, una dintre ciupercile miraculoase nu doar pentru protejarea organismului. Acestea pot fi luate alternativ, în cure repetitive de 10 zile.
  • O altă combinație de suplimente cu rol în menținerea unui organism sănătos este omega 3, cu zinc și vitamina C. Pe lângă stimularea sistemului imunitar, omega 3 aduce și un important efect antiinflamator sistemic, fiind și un foarte bun suport în menținerea unui tract digestiv sănătos și a unei flore echilibrate.
  • Un alt supliment foarte eficient este propolisul datorită rolului său antimicotic, antimicrobian și antiviral. Este un stimulator al imunității, dar și un protector local al mucoasei. Propolisul ajută nu doar în cazul infecțiilor respiratorii, ci și în infecțiile urinare și chiar acnee. Propolisul poate fi găsit și în produsul ImmunoHelp de la Zenyth, dar și în vitamina C naturală, a aceluiași producător.
  • În ceea ce privește copiii, pudrele de alge în cantități mici pot aduce beneficii majore pentru sănătatea celui mic. De asemenea, vitamina C naturală este o alegere extrem de benefică. Pentru copiii care nu sunt alergici la polen, consumul acestei substanțe dimineața, în cantitățile înscrise pe prospect, aduce un plus de protecție naturală.
Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here