Secretele lui Carmen Brumă pentru o viață și o dietă sănătoasă

Suntem bombardați în fiecare zi cu sfaturi pentru o viață sănătoasă. Și totuși, deși la teorie suntem ași, practica ne îndreaptă către rafturile cu gustări calorice, către mesele cu asocieri de alimente care ridică acul cântarului într-o direcție deloc avantajoasă, către alimente sărace în substanțele nutritive din care corpul nostru să își poată extrage necesarul pentru o stare de bine. Carmen Brumă, invitata Simonei Dragomir la Ziarul de Sănătate, ne oferă sfaturi pentru a aduce teoria cât mai aproape de practică.

0
57

Pentru a vedea întreaga întâlnire dintre Simona Dragomir și Carmen Brumă, urmăriți materialul video din partea de sus a acestui articol. Ceea ce urmează să citiți este un scurt rezumat.

Premisa de la care se pleacă în întreaga discuție este faptul că nu există tratamente-minune care să ne facă să arătăm peste noapte așa cum ne dorim. Există doar muncă, sport, disciplină și mici trucuri care să facă totuși viața demnă de a fi trăită cu bucurie. Prin urmare, să aflăm împreună cu Carmen Brumă cum putem obține silueta dorită și care sunt greșelile pe care le facem fără a ne da seama.

1. Nu supraevaluați cantitatea de mișcare pe care o faceți!

  • Una dintre principalele greșeli care devin un zid greu de trecut în atingerea siluetei ideale este faptul că avem senzația că facem mai multă mișcare decât facem în realitate. Trăind cu această impresie, ajungem să consumăm mai multe alimente, gândindu-ne nerealist că efortul fizic de peste zi compensează. Ei bine, dacă mergem la sală de două ori pe săptămână și în rest nu facem niciun fel de mișcare, asta nu înseamnă că suntem niște persoane active.
  • Pentru a putea spunem că facem mișcare în mod regulat și că ducem o viață sănătoasă, trebuie să facem mișcare în fiecare zi, într-o formă sau alta. Sală, dansuri, alergări, aerobic, mersul pe bicicletă sau chiar treburile casnice, orice am alege este important să fie un tip de mișcare pe care să o putem integra ușor în programul nostru zilnic. Dacă ajunge să fie o corvoadă, cel mai probabil vom renunța la această activitate și ne vom întoarce la sedentarism și kilograme în plus.
  • Deși nu sportul este principalul responsabil de pierderea kilogramelor în plus, el ne ajută la creșterea masei musculare. Ei sunt cei care consumă mai multă energie, permițându-ne să creștem apoi aportul caloric fără a ne îngrășa la fel de ușor.

2. Dietă vs Un nou stil alimentar

O altă greșeală clasică pe care o facem este apelarea la tot felul de diete pe termen limitat. Oricât am respinge acest gând, este foarte clar că nu vom putea menține pierderea kilogramelor în contextul în care ne tot întoarcem la stilul de viață ce a condus la acumularea acestor kilograme. Singura soluție de a avea silueta dorită pe o perioadă nedeterminată este schimbarea stilului alimentar. Ce presupune acest lucru? Alegerea unor alimente accesibile, optarea pentru rețete și gusturi care să ne facă plăcere și care să fie ușor de realizat. Este important să reținem că o cură de slăbire nu vine cu termen de valabilitate. După o cură este absolut important să rămânem cu un nou stil alimentar.

3. Teoria… ca teoria. Practica ne omoară

Sau, cu alte cuvinte: Ușor de spus, greu de făcut. Cum facem pentru a transforma planurile în realitate? Primul pas este să îți stabilești obiective tangibile și realiste pe care să le urmărești pas cu pas. În al doilea rând, găsește o variantă prin care să îți conștientizezi și să îți controlezi emoțiile cu ajutorul rațiunii, nu al mâncării. Unul dintre principalele pericole ale actualului este că nu ne mai gândim emoțiile. Prin urmare, mâncăm de poftă, de foame, de bucurie, de tristete de frustare. Este esențial să mâncăm când ne este foame, nu atunci când avem nevoie de un pansament emoțional.

4. Disciplina – strictul necesar

Ritmul agitat al vieții ne împiedică uneori să ne păstrăm disciplina, oricât de clară și bună este intenția noastră. Sunt însă câteva lucruri care devin destul de ușor de implementat.

  • Desertul nu se consumă niciodată în loc de masă și nici după fiecare masă.
  • Este important să avem cele 3 mese principale și să mâncăm doar dacă și când ne este foame. Este mai puțin importantă, în pespectiva lui Carmen Brumă, menținerea unor ore fixe.
  • Hidratarea la fiecare jumătate de oră, câteva guri, este indicată și în timpul activităților curente, dar și când suntem la sală sau facem orice fel de sport.
  • Somnul de 6-7 ore pe zi, cel puțin, nu este un moft. Este o necesitate.
  • Sportul este tichetul tău de masă. Îți poți permite să mănânci mai mult din lucrurile mai calorice dacă le contrabalansezi cu mai multă mișcare.
  • Dacă nu ești obișnuit cu cantitățile și gramajele, un cântar este foarte folositor.
  • Pentru a păcăli puțin pofta de mâncare nejustificată sau la ore nepotrivite poți apela la un ceai cu vanilie și scorțișoară sau chiar la spălatul pe dinți cu o pastă de dinți și o apă de gură foarte mentolate.

Mult succes!

Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here