SOS grăsimea din jurul taliei!

Grăsimea din jurul taliei… Prilej de îngrijorare pentru mulți dintre noi. Care sunt factorii care determină acumularea de grăsime în jurul taliei și ce putem face pentru a-i controla aflăm de la Simona Dragomir.

Autor:

Bun găsit, dragii mei! Grăsimea din jurul taliei. Astăzi, ea este în centrul atenției noastre. Ne sâcâie, ne provoacă un mare disconfort. Și mai cu seamă, trebuie să ne dea de gândit. Știați că poate reprezenta un factor de risc pentru boli grave? Grăsimea viscerală, cea care se acumulează în abdomen, se infiltrează printre organele interne și intervine în metabolismul organismului. Așa se explică de ce această grăsime poate fi una dintre cauzele apariției bolilor de inimă, diabetului, demenței senile sau chiar a cancerului. În schimb, grăsimea subcutanată, aflată sub piele, acționează ca un depozit de celule adipoase și este mai puțin activă din punct de vedere metabolic decât grăsimea viscerală.

Ce putem face pentru a reduce circumferința taliei? Răspunsul specialiștilor: o dietă mediteraneană, cu accent pe fructe și legume proaspete, cereale integrale, grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline, iar carnea roșie în cantități cât mai mici. Pe lângă toate acestea, nu uitați de mișcare.

Dragii mei, factorii care fac ca această grăsime să ajungă la nivelul abdomenului nostru sunt numeroși. Unii pot fi controlați, alții nu. Forma corpului moștenită genetic poate să predispună la acumularea grăsimii. Silueta în formă de măr, caz în care picioarele sunt subțiri, șoldurile înguste, umerii lați, sânii mari, duce la adunarea grăsimii pe abdomen, piept și față. Dacă aveți o siluetă în formă de pară, șoldurile sunt late, coapsele groase, umerii înguști, sânii mici, grăsimea se depune pe fese și coapse. Silueta în formă de pară și cea în formă de măr sunt cele mai întâlnite forme feminine. Mai există forme de tip ”clepsidră”, ”dreptunghi”, ”triunghi inversat”. Indiferent cum ar fi corpul nostru, important este ca atunci când vrem să slăbim să optăm pentru exerciții fizice, care lucrează zonele cu probleme.

Menopauza contribuie și ea la excesul de grăsime abdominală. Scăderea estrogenului, asociată cu încetinirea naturală a metabolismului pe măsura înaintării în vârstă, se află la originea acestei transformări. Respectarea unui stil de viață sănătos și practicarea unor forme de mișcare concentrate pe tonifierea musculaturii abdominale ar putea să facă diferența.

Știați că sindromul ovarelor polichistice poate duce și el la acumularea de grăsime în zona taliei? Femeile cu această afecțiune prezintă un nivel crescut al testosteronului, principalul hormon masculin. Din această cauză, capătă o predispoziție de depunere a grăsimii în formă de măr, specifică bărbaților și cunoscută, de altfel, ca siluetă de tip androgin. Lipsa ori excesul de somn reprezintă un pericol pentru sănătatea noastră, ducând și la o creștere a conținutului de grăsime viscerală. Dacă suntem privați de somn, metabolismul nostru va încetini, pentru a păstra energia. Vom fi tentați să mâncăm alimente hipercalorice. Cât despre somnul în exces, acesta este caracteristic persoanelor sedentare, care, de regulă, stochează caloriile ingerate sub formă de grăsimi, în special în jurul taliei.

Un alt factor important care determină depunerea grăsimii la nivelul abdomenului estre stresul. Atunci când suntem sub presiune, organismul secretă un nivel ridicat de cortizol, un hormon care deschide apetitul pentru alimente grase și dulci, ce asigură un confort rapid. Apoi, modifică metabolismul pentru a face față unei false situații de criză, astfel încât corpul arde mai puține calorii și le stochează ca depozite de grăsime.

Dragii mei, fiți atenți în permanență la modificările corpului! Ele ne spun cu siguranță ce măsuri putem lua pentru a împiedica apariția bolilor. Cu un regim de viață îngrijit, cu mult sport, chiar și grăsimea această deranjantă poate fi îndepărtată!

Să ne revedem cu bine! Pe curând!

Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here