Tratament natural pentru articulații dureroase

Mobilitatea, flexibilitatea, capacitatea de mișcare liberă sunt condiționate de sănătatea articulațiilor. Datorită bunei lor funcționări ne putem desfășura toate activitățile zilnice. Cum le protejăm și cum le reparăm în caz de dureri, inflamații și afecțiuni degenerative? Aflăm de la dna dr. Ruxandra Constantina, medic de familie cu competență în apifitoterapie.

0
137

Articulațiile sunt formațiuni anatomice alcătuite prin unirea a două sau mai multe capete osoase, care, alături de tendoane, ligamente, capsula articulară și cartilaj, acționează ca un mecanism complex și asigură mobilitatea. Dacă sunt suprasolicitate, în timp intervine uzura articulară, iar dacă sunt neglijate, apare rigiditatea și redoarea articulară. În sezonul rece, problemele articulare se acutizează. 40% din populația globului este afectată de meteosensibilitate, care este reacția organismului la schimbări de temperatură, presiune și umiditate. Variațiile bruște afectează sistemul articular și sunt resimțite acut de persoanele care au suferit luxații, fracturi sau intervenții chirurgicale la nivelul articulațiilor și care se transformă în adevărate barometre. Cum tratăm acest sindrom neplăcut?

Remedii naturale + dietă sănătoasă + mișcare = articulații sănătoase

În episoadele acute, antiinflamatoarele și antialgicele clasice sunt foarte utile, dar se pot administra pe perioadă limitată, de doar 7-14 zile, pentru că acțiunea puternică a acestora vine la pachet cu efecte adverse precum iritație gastrointestinală sau sângerări la diferite niveluri. Tratamentele naturale pot fi utilizate pe termen lung, au acțiune terapeutică, dar nu au efectele adverse ale antiinflamatoarelor clasice dacă sunt administrate corect. Curele de 3-6 luni în perioada rece sunt indicate persoanelor cu diverse afecțiuni articulare degenerative. Scoarța de salcie, crețușca, mugurii de plop conțin precursorul natural al aspirinei, rădăcina de lemn dulce are efect similar cortizonului, rozmarinul are efect decontracturant, antiinflamator marcant, ca gheara diavolului, gheara mâței și Boswellia serrata. Socul, ienupărul, frunzele de mesteacăn, urzica sunt detoxifiante, depurative. Acestea sunt foarte eficiente în combinație cu substanțe ce protejează cartilajul de procesul degenerativ și ajută la refacerea componentelor articulațiilor sănătoase: glucozamină și condroitină pentru încetinirea degradării articulațiilor, MSM pentru mobilitatea și confortul articulațiilor, acid hialuronic, un excelent lubrifiant al articulațiilor și antioxidanți (vitamina C, betacaroten, astaxantină), magneziu pentru decontracturarea musculaturii, dar și colagen hidrolizat și plante adaptogene, Rhodiola și Ashwagandha, care reduc stresul general al organismului. Dna. dr. Ruxandra Constantina recomandă un trio de formule complexe, naturale, care combină componentele vitale pentru sănătatea articulară, ArtroHelp Forte, ArtroHelp Repair și ArtroHelp Pain. Vitamina D este absolut necesară pentru menținerea integrității sistemului osos. Enzimele digestive, bromelaină și papaină, reduc inflamația și favorizează absorbția optimă a nutrienților. Curele trebuie să fie de 3-6 luni pentru un efect durabil în timp și trebuie asociate cu tratamente în stațiuni balneoclimaterice. Local, sunt utile unguentele naturale cu spânz, untul pământului, arnică, Harpagophytum, scoarță de salcie, lavandă, venin de albine. Gelul cu sare de Bazna este foarte bun, la fel și unguentele cu ardei iute, care conțin capsaicină, cu proprietăți antialgice și revulsive. Masajele, băile cu sare de două ori pe săptămână și băile calde cu ulei esențial de mușețel, rozmarin, roiniță fac minuni. După o baie de 10-15 minute și una-două ore de relaxare în pat, înfășurați într-un prosop, ne vom simți cu siguranță ca nou-născuți.

„Unse” cu nutrienții potriviți, articulațiile își vor păstra flexibilitatea și sănătatea. Dna dr. Constantina ne recomandă să consumăm pește de trei ori pe săptămână datorită conținutului de omega 3, legume proaspete fierte la aburi, fructe proaspete, mirodenii (șofran, mentă, cimbru, rozmarin și ghimbir), turmeric sub formă de curcumină cu piperină și curcumină Meriva, cu efecte antiinflamatoare și antialgice deosebite. Trebuie să reducem proteinele animale, alimentele procesate, dulciurile concentrate, lipidele hidrogenate saturate, surse de radicali liberi, care ne distrug și articulațiile, să includem în alimentație cereale integrale și sucuri de dovleac, cartofi, țelină și lămâie și să avem în vedere că greutatea ponderală în exces pune presiune pe articulații. Mișcarea zilnică joacă un rol important în prevenirea și ameliorarea durerilor articulare, dar trebuie să ținem cont de vârstă și de afecțiunile asociate și să executăm mișcările corect. Să nu uităm că articulațiile se degradează odată cu înaintarea în vârstă, așadar, trebuie să avem grijă de ele și să facem alegeri sănătoase.

Protected by Copyscape

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here