Psihologie

Cum să adormi ușor acasă sau în călătorie?

Autor:
708 vizualizări
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 3 minute
Vezi toate articolele despre:

Agitație, mișcări repetate și numărători fără speranță de oi… Insomnia poate deveni o tortură și îți poate afecta sănătatea, starea de spirit, productivitatea și calitatea vieții în general. Poate că e vorba despre călătoriile repetate, munca în schimburi sau un program de somn dezordonat. Poate că ești stresat și ai probleme în a te relaxa noaptea. Indiferent de caz, statisticile arată că peste 70 de milioane de americani au experimentat o anumită tulburare de somn la un moment dat. Întrucât programul de lucru modern este extrem de încărcat, știm că nu putem irosi timpul. Iată câteva sfaturi despre cum poți să adormi foarte ușor, oriunde te-ai afla.

Să fie… întuneric!

Întunericul trimite tot felul de semnale creierului nostru că este timpul să ia o pauză. Pe de altă parte, lumina menține creierul nostru activ. Dacă nu poți să ai o cameră întunecată mereu, ia în considerare achiziționarea unei măști speciale pentru ochi.

Deconectează-te!

La fel ca lumina, zgomotul poate fi un stimulent major care să te împiedice să dormi și poate fi de-a dreptul iritant atunci când ești obosit. Poți încerca unele căști moi speciale pentru somn, care să blocheze sunetele care-ți distrag atenția, putând reda chiar o muzică liniștitoare care să te ajute să adormi.

Încearcă trucul 4-7-8!

Propusă de dr. Andrew Weil, respirația după modelul 4-7-8 este una dintre cele mai simple și eficiente unelte pe care le poți folosi pentru a te calma instant. Inspiră pe nas timp de 4 secunde, ține-ți respirația timp de 7 secunde și apoi expiră lent timp de 8 secunde. Acest tip de respirație relaxează creierul și stimulează eliberarea de substanțe chimice benefice în creier. Dat fiind faptul că stresul este o cauză majoră a tulburărilor de somn, relaxarea este esențială pentru un somn de calitate.

Folosește uleiuri esențiale!

Aromaterapia a fost folosită secole la rând ca remediu natural pentru a induce somnul. Uleiurile esențiale de lavandă, mușețel, portocal și multe altele sunt toate de ajutor atunci când nu poți să dormi. De ce? Pentru că aromaterapia acționează la nivel emoțional, psihologic și biochimic pentru a induce calmul. Uleiurile esențiale lucrează direct asupra creierului și a sistemului nervos central pentru a elibera endorfine. Simțul olfactiv este foarte puternic și construiește o asociere cu calmul specific stării de somn dacă va fi activat în mod constant înainte de a te pregăti pentru somn.

Utilizează forța plantelor!

Este destul de cunoscut faptul că un ceai cald de mușețel te ajută înainte de a merge la culcare. Cu toate acestea, o ceașcă de ceai în mijlocul unei nopți agitate sau atunci când ești departe de casă nu este întotdeauna fezabilă. În acest caz, poți încerca unele suplimente alimentare naturale pentru calmare (cum ar fi cele pe bază de valeriană, hamei sau passiflora), fără a abuza însă de ele.

Atârnă grijile în… copac!

Mulți experți recomandă eliberarea de gânduri și oferă o listă cu lucruri pe care trebuie să le faci înainte de culcare. Cu toate acestea, atunci când ești departe de casă și vrei să adormi rapid, aceste lucruri s-ar putea să nu fie soluția pentru tine. În mod alternativ, specialiștii recomandă imaginarea unui copac frumos, vechi, cu rădăcini adânci și frunze puternice, în care să-ți poți transfera gândurile individuale. Imaginează-ți că acest copac cu ramuri puternice îți susține probleme și le păzește în timp ce tu dormi.

Savurează o gustare… somnoroasă!

Există dovezi care sugerează că o gustare ușoară, cu conținut scăzut de carbohidrați și indice glicemic redus te poate ajuta să adormi. Teoria din spatele acestui fapt este că astfel de alimente ar putea ajuta creierul să producă serotonină, un neurotransmițător care te face să te simți fericit și relaxat. Prin urmare, ai putea să încerci să mănânci o banană, un pumn de afine, fulgi de ovăz sau o felie mică de pâine prăjită cu câteva ore înainte de a merge la culcare.

Găsește-ți punctul care declanșează somnul!

Presopunctura este folosită pentru a remedia o gamă largă de probleme de sănătate, fiind o soluție simplă și naturală și în cazul în care nu poți să adormi. Există două puncte majore de presopunctură care te ajută să adormi. În primul rând, descoperă linia fină dintre partea superioară a nasului și zona dintre sprâncene. Aplică o presiune ușoară cu degetele cu un minut înainte de culcare. Poți apăsa și talpa piciorului la aproximativ o treime de vârful degetelor pentru un efect similar.

Relaxează-te cu toate simțurile!

Exercițiile mentale sunt un mod puternic de relaxare, deși pot părea uneori dificile. În încercarea de a „vizualiza“ o imagine relaxantă cu ochii minții, încearcă să-ți folosești toate simțurile. Ce înseamnă această imagine, de fapt? Ce mirosuri aduce odată cu ea? Experții susțin că implicarea mai multor simțuri în această vizualizare va avea ca efect o ghidare mai exactă spre zona de relaxare necesară unui somn de calitate.
Acum, după toate aceste sfaturi, învață să te relaxezi și să te bucuri de un somn profund și odihnitor, care să fie capabil să îți îmbunătățească performanțele în viața de zi cu zi. Tu ce secrete ai pentru a adormi rapid și a avea un somn liniștit?

    Surse:

  • foodmatters.com/article/how-to-get-to-sleep-in-5-minutes-anywhere
  • huffingtonpost.com/mens-health/sleep-doctor-tricks_b_7989076.html
  • mirror.co.uk/lifestyle/health/unable-sleep-eleven-ways-you-2300449
Etichete articol:
Articolul precedent
Tu știi la ce se uită copilul tău?
Articolul următor
Disciplina pozitivă, educație cu dragoste și încredere

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Psihologie
Zenyth - Suplimente premium

Te-ar putea interesa și:

Meniu