Sănătate

Care este legătura dintre somn și siluetă?

Autor:
496 vizualizări
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 3 minute
Vezi toate articolele despre:

Te-ai întrebat vreodată care este cel mai important lucru într-o cură de slăbire, după binecunoscutele exerciții fizice și dietă? Se pare că următorul lucru la care ar trebui să te gândești ar fi cum este somnul tău. De ce? Pentru că somnul poate crea o rezistență la pierderea în greutate. Nu este singurul vinovat (mai pot fi stresul, bolile autoimune nediagnosticate, oboseala suprarenală, deficiențele de micronutrienți etc.), însă pare a fi cel mai frecvent motiv pentru care oamenii care respectă o dietă nu reușesc să piardă în greutate. De fapt, studiile arată o legătură mai puternică între obezitate și somn decât între aceasta și orice factor de dietă.

Cum îți afectează somnul creierul?

Motivul pentru care avem nevoie de somn nu a fost elucidat de către cercetători decât de foarte puțin timp. Studiile arată că scopul principal al somnului este de a permite procesele de detoxifiere din creier. Atunci când celulele noastre folosesc energie, acestea produc deșeuri, ce sunt formate dintr-o varietate de produse chimice, multe dintre ele toxice, ca produse secundare ale metabolismului creierului. În mod normal, aceste deșeuri intră în sânge și există o parte a ficatului și a rinichilor care lucrează pentru a le filtra și pentru a se asigura că sunt eliminate din organism prin urină și scaun.

Creierul folosește aproximativ 20%-25% din totalul de calorii pe care le ardem în fiecare zi. Da, creierul are nevoie de multă energie pentru a îndeplini toate funcțiile sale minunate! Acest lucru înseamnă o acumulare mare de produse secundare metabolice concentrate într-un singur organ relativ mic. Pentru a elimina aceste deșeuri din creierul nostru avem nevoie să dormim. În timpul somnului, celulele creierului se contractă cu până la 60%, mărind spațiul dintre ele și permițând toxinelor din timpul zilei să poată fi eliminate mai eficient. Somnul este absolut necesar pentru ca acești compuși toxici să poată fi eliminați din creier și să ajungă, prin sânge, la organele responsabile cu filtrarea.

Dacă ai nevoie de alarmă pentru a te trezi înseamnă că nu ai dormit suficient!

Fără un somn suficient și de calitate, aceste produse secundare metabolice pot rămâne în creier, iar acest lucru poate avea un impact negativ asupra sănătății celulare, a neurotransmisiei, a sistemelor hormonale și a comunicării între neuroni, stimulând inflamația la nivelul creierului. Iar tot ceea ce are un impact asupra stării de sănătate a creierului are impact și în alte sisteme ale corpului uman. Acesta este, probabil, motivul pentru care un somn inadecvat a fost legat de atât de multe probleme de sănătate generale, precum disfuncții ale sistemului imunitar și dereglări hormonale. De fapt, lipsa somnului crește riscul de deces din multe cauze. Desigur, somnul insuficient ce devine cronic este legat și de obezitate. Acest lucru nu afectează doar lucrătorii în schimburi sau pe cei cu insomnii. Chiar și micile schimbări orare din fiecare seară au un efect care se acumulează de-a lungul timpului. În cazul în care ai nevoie de un ceas deșteptător pentru a te trezi dimineața înseamnă că nu ai dormit suficient.

O singură noapte de somn parțial îți afectează întreg organismul

Literatura de specialitate confirmă că somnul insuficient crește în mod dramatic riscul de obezitate. Pe scurt, somnul insuficient crește pofta de mâncare. Atunci când aportul alimentar este măsurat după o perioadă de privare de somn (5 zile consecutive a câte 4 ore de somn), se constată că oamenii tind să mănânce în mod substanțial mai mult (chiar cu 20% mai mult). Cu toate acestea, nu e nevoie de 5 zile de somn insuficient pentru a vedea schimbări mari în nivelurile de insulină, cortizol și leptină, toate cu un impact major asupra apetitului și a metabolismului. Un studiu a arătat chiar că o singură noapte de somn parțial (în jur de 4 ore) poate cauza o anumită rezistență la insulină la persoanele sănătoase. O altă cercetare arată că o noapte de somn parțial (3 ore de această dată) provoacă o dereglare a nivelului de cortizol, cu niveluri scăzute dimineața (când cortizolul ar trebui să fie la nivelul cel mai înalt), niveluri ridicate după-amiaza și seara (când cortizolul trebuie diminuat) și niveluri crescute de leptină dimineața. Aceste lucruri înseamnă că o noapte de doar 3-4 ore de somn cauzează dereglări hormonale clare, ce conduc încet și sigur la creșterea în greutate. Acestea sunt rezultatele unei nopți în care ai amânat să mergi la culcare pentru a viziona un film sau pentru a participa la o petrecere. O singură noapte!

Cât de mult somn este necesar pentru a-ți detoxifia creierul și pentru a preveni efectele negative ale somnului inadecvat asupra sănătății? Chiar dacă nu a fost stabilit un număr minim de ore, studiile vorbesc despre un necesar de 7-10 ore de somn pe noapte. Micșorarea perioadei de somn din fiecare noapte influențează în mod direct capacitatea de a atinge și menține o greutate optimă. Asigurându-te că vei dormi măcar 7 ore pe noapte, vei obține în mare măsură îmbunătățirea sănătății și reducerea riscului pentru multe afecțiuni, inclusiv obezitate și boli cronice.

    Sursa:

  • thepaleomom.com/2015/01/link-sleep-weight.html
Etichete articol:
Articolul precedent
Infecția cu Candida
Articolul următor
Programați pentru obezitate înainte de a veni pe lume

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Sănătate
Zenyth - Suplimente premium

Te-ar putea interesa și:

Meniu