Sănătate, Video

Cum ne resetăm corpul în funcție de vreme și vremuri?

Autor:
84 vizualizări
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 3 minute

Suntem supuși schimbării în fiecare secundă a vieții noastre. Ne schimbăm modul în care vedem viața, ne schimbăm modul în care ne raportăm la trecerea timpului, ne schimbăm planurile de viitor și temerile pe care le avem. Dincolo de toate acestea, lumea este în continuă schimbare și la fel și organismul nostru. Despre cum ne adaptăm după perioada de izolare, despre cum integrăm schimbările vremii (presiunea atmosferică, variații de temperatură), vorbim cu dr. Ruxandra Constantina, medic de familie cu competență în apifitoterapie, și Simona Dragomir.

Vezi toate articolele despre:

După perioada de izolare, readaptarea la viața așa cum o știam a fost, pentru mulți dintre noi, mai complicată decât ne așteptam. Am intrat în izolare când pomii erau încă în atmosferă de iarnă și am ieșit în plină vară. Toate acestea și-au pus amprenta asupra stării noastre de bine. Mulți am resimțit stări de rău, dureri de cap, iritații ale căilor respiratorii, dureri articulare și musculare și multe alte simptome pe care nu le puteam asocia unei probleme clare de sănătate.

Este bine de știut că aproximativ 30% din populația globului este meteosensibilă. Nu este un moft, este demonstrat științific. Femeile sunt de 3 ori mai afectate de modificările vremii decât restul populatiei. Și persoanele care au afecțiuni cronice și care trăiesc în mediul urban sunt cele mai afectate. Perioada de izolare a făcut lucrurile încă și mai complicate.

Simptome și remedii naturale

Simptomele pe care persoanele meteosensibile le au în aceste perioade de schimbare sunt diferite de la persoană la persoană. Nu doar temperatura este cea care ne dă bătăi de cap, ci și gradul de ionizare a aerului, câmpul electromagnetic, umiditatea, presiunea atmosferică.

  • Persoanele cu afecțiuni reumatismale sunt unele dintre cele mai afectate. Acestea experimentează dureri, inflamații și senzație de rigiditate la nivelul diverselor articulații, cu precădere cele de la cot, degete, genunchi sau coloană. De multe ori apar și nevralgiile, faciale sau de sciatică. În astfel de cazuri, ceea ce ajută sunt antiinflamatoarele naturale: extract din scoarță de salcie, curcumina, MSM, condroitina, glucozamina în asociere cu Boswellia. Este indicat un tratament preventiv de suport, care să liniștească posibilele simptome.
  • Persoanele cardiace și cele hipo și hipertensive au și ele de suferit. Scăderea presiunii atmosferice duce la creșterea tensiunii și invers. Apar tulburări de circulație periferică și centrale. Apelarea la ajutor specializat este o necesitate absolută.
  • Ca în multe situații solicitante, sistemul imunitar are de suferit, atât în cazul copiilor, cât și al adulților. Dacă pentru copii creșterea imunității se face în principal prin alimentație – cu fructe legume și verdeturi de sezon, lactate fermentate și proteine de calitate, adulții pot merge pe varianta unei cure pentru stimulearea imunității: curcumină, pulbere de orz verde, vitamina C cu resveratrol.
  • Probleme de adaptare la mediu au și persoanele alergice. Dacă primăvara s-a încheiat, asta nu înseamnă că alergicii au scăpat de probleme. Este perioada teiului, a gramineelor. Toată perioada caldă este complicată pentru cei alergici. Quercetina este un antioxidant pe care îl găsim în mod natural în mere, mure, ceapă, ceai verde și negru. În tablete, în formă mult mai concentrată, ajută foarte mult în alergii și inflamații ale sistemului respirator.
  • Tulburările digestive sunt și ele extrem de des întâlnite în perioadele de trecere de la un anotimp la altul. Pot să apară tulburări de tranzit, balonări, greață. O dietă bogată în lactate fermentate ajută la restabilirea microbiomului și la reglarea digestiei. Dacă senzația de greață este prea accentuată putem apela la enzime digestive vegetale, probiotice sau cărbune medicinal.
  • Mișcarea este și ea esențială. Ajută atât în durerile de articulații sau cele musculare, dar și în stările emoționale tensionate. Găsiți un kinetoterapeut și luați câteva ore pentru a deprinde care sunt exercițiile cele mai bune. Despre odihna activă și despre importanța hidratării, lucrurile sunt deja clare.
  • Unele dintre cele mai bune vești vin din partea plantelor adaptogene de tipul Rhodiola, Ashwagandha și Bacopa monnieri. Acestea nu acționează la nivelul simptomelor, ci la nivelul puterii de adaptare a organismului, acolo unde are el nevoie.

Oricare ar fi simptomele pe care le avem, în contextul în care ele persistă, este absolut important să le adresăm unui medic specialist care să poată stabili abordarea ideală pentru restabilirea stării de bine.

Pentru a accesa întregul material, vă invităm să urmăriți materialul video din prima parte a acestui articol.

Etichete articol:
Articolul precedent
Care sunt cauzele oboselii cronice?
Articolul următor
Totul despre postul intermitent

Niciun rezultat găsit.

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria:
SănătateVideo
Zenyth - Suplimente premium
Meniu