Sănătate

Flora intestinală iubește inulina!

Autor:
1K vizualizări
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 3 minute
Vezi toate articolele despre:

Din ce în ce mai multă lume cunoaște astăzi beneficiile unei diete bogate în fibre, însă există un tip special de fibre (inulina) de care nu au auzit foarte mulți oameni. Chiar dacă numele sunt asemănătoare, inulina nu are nimic de-a face cu hormonul insulinei, ci aduce importante beneficii în special asupra bacteriilor intestinale. Microbiomul intestinal joacă un rol esențial în sănătatea umană datorită capacității de a influența digestia alimentelor și metabolismul.

Prebioticele sunt ingredientele alimentare nedigerabile care vizează componentele benefice ale microflorei intestinale. Cele mai multe studii in vitro și in vivo au fost realizate pe inulină, confirmând efectele prebiotice ale fructanilor derivați din inulină.

Nutrienți pentru „bacteriile prietenoase“ din intestin

Inulina este un tip de carbohidrat cunoscut și sub denumirea de oligozaharide, ceea ce înseamnă că este alcătuită din mai multe zaharuri simple, legate pentru a forma ceea ce se numește fructan. Această compoziție face ca inulina să devină un prebiotic nedigerabil, care poate trece neabsorbit prin intestinele oamenilor. În timpul acestui proces, inulina fermentează în mod natural și hrănește microflora intestinală care populează intestinul.

În ciuda faptului că era considerat o fibră solubilă (ce se descompune în apă), inulina rezistă la descompunerea din stomac și intestinul subțire și nu este digerată, ceea ce înseamnă că nu are efecte calorice. Inulina nu ridică nivelul de zahăr din sânge și este complet sigură și pentru diabetici. De asemenea, inulina ajută la absorbția calciului, inhibă anumite tipuri de cancer și reduce colesterolul. Dar beneficiul major pentru sănătate, din care rezultă toate celelalte, este că inulina hrănește microflora benefică și stimulează imunitatea. Inulina este prezentă în mod natural în multe alimente, cum ar fi sparanghel, praz, ceapă, banane, grâu și usturoi, însă cele mai mari cantități sunt extrase din rădăcina de cicoare.

Echilibrul microbian – esențial pentru întreaga sănătate

Un studiu din anul 2005 publicat în British Journal of Nutrition a arătat că inulina și alte fibre similare pot ajuta la îmbunătățirea sănătății intestinului. Acest efect este legat de o serie amplă de alte beneficii, cum ar fi îmbunătățirea funcționării sistemului imunitar, protecție împotriva bolilor de inimă și a diabetului zaharat, menținerea greutății optime, îmbunătățirea absorbției nutrienților, vindecarea sindromului intestinului permeabil și multe altele.

Oligofructoza acționează ca un prebotic ce ajută mucoasa intestinelor, schimbând profilul organismelor prezente și modulând funcțiile endocrine și imunitare. Fermentația fructanilor de tipul inulinei în intestinul gros stimulează dezvoltarea bacteriilor benefice, ceea ce determină schimbări pozitive semnificative în compoziția microflorei intestinale și scăderea semnificativă a drojdiilor (yeast) cu potențial dăunător, paraziți și bacterii care trăiesc în organism și declanșează inflamația. Acesta este motivul pentru care fructanii de tipul inulinei au capacitatea de a reduce riscul de cancer de colon și de a îmbunătăți managementul bolilor inflamatorii intestinale.

Inulina împiedică creșterea numărului de microorganisme nedorite. O floră intestinală echilibrată este esențială. Un echilibru perturbat între bacteriile bune și cele rele este numit disbioză bacteriană. Reducerea numărului de bifidobacterii conduce la înmulțirea speciilor dăunătoare, cum ar fi clostridium sau pseudomonas. Aceste bacterii au potențial dăunător pentru că dau materiilor fecale un pH alcalin, care generează amoniac și îngreunează metabolismul proteinelor în ficat. De asemenea, se creează condițiile favorabile pentru dezvoltarea altor bacterii cu potențial patogen.

Așadar, inulina susține în mod activ dezvoltarea bacteriilor benefice deja existente în intestin, dar sprijină și probioticele nou adăugate în microfloră. Prin stimularea și sprijinirea ecosistemului interior, inulina este un aliat important pentru digestie și imunitate!

Alege inulină de calitate de la Zenyth!

Inulin FOS este un supliment alimentar sub formă de pulbere, 100% natural, recomandat ca suport intestinal prebiotic, pentru refacerea florei intestinale, îmbunătățirea digestiei, normalizarea tranzitului, menținerea în limite normale a glicemiei, păstrarea greutății corporale normale și absorbția calciului. Inulina și fructo-oligozaharidele intră în categoria fibrelor dietetice, care nu sunt digerate și ajung nedegradate în colon, unde sunt fermentate de către flora microbiană specifică. Alimentele, băuturile care conțin inulină sau fructo-oligozaharide în loc de zaharuri produc o creștere mai mică a glucozei în sânge decât alimentele, băuturile care conțin zahăr. Alege suplimentul care conține 100% inulină și fructo-oligozaharide (FOS) obținute din rădăcină de cicoare, fără lactoză, gluten, soia, stearat de magneziu, îndulcitori artificiali sau aditivi chimici!

În doze de minimum 12 g/zi (4 lingurițe), suplimentul Inulin FOS contribuie la normalizarea tranzitului intestinal prin creșterea frecvenței defecării. Produsul poate fi utilizat și ca înlocuitor natural de zahăr. Se recomandă înlocuirea în proporție de 30% a zaharurilor din alimentație cu glucide nedigerabile, cum ar fi inulina sau oligofructoza. Produsul nu are restricții cu privire la durata de administrare și nu creează dependență. Doze mai mari de 40 g/zi pot cauza disconfort gastric și diaree. Se administrează amestecat cu apă sau alte lichide (ceai, cafea, sucuri, lapte etc.) sau în alimente ca iaurt, budincă etc. Ai încredere în Inulin FOS – prebiotice și fructo-oligozaharide pentru refacerea florei intestinale și sănătatea întregului organism!

Surse:

  • cambridge.org/core/services/aop-cambridge-core/content/view/S0007114505000826
  • ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3705355/
  • ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12088518
  • draxe.com/inulin/
  • viyorecuperation.com/en/content/what-effects-can-be-expected-inulin-and-fructo-oligosaccharide
  • jn.nutrition.org/content/137/11/2503S.full
  • prebiotic.ca/inulin.html
  • fixyourgut.com/dont-recommend-use-foss-improving-gut-health/
Etichete articol:
Articolul precedent
10 remedii naturale menționate în Biblie
Articolul următor
5 semne că ai arterele înfundate

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Sănătate
Zenyth - Suplimente premium

Te-ar putea interesa și:

Meniu