Sănătate

Grăsimea brună, grăsimea care te ajută să slăbești

Autor:
851 vizualizări
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 3 minute
Vezi toate articolele despre:

Pentru cei mai mulți dintre noi, grăsimea din organism are o reputație extrem de proastă. De la problemele coapselor femeilor până la burta de bere a bărbaților, grăsimea este ceva nedorit, un lucru de care trebuie scăpat cât mai repede. Dar pentru oamenii de știință, grăsimea este din ce în ce mai fascinantă, unii cercetători afirmând chiar că abia acum începe să fie înțeleasă cu adevărat. Grăsimea are mai multe funcții în organism decât ne-am fi gândit, însă are două scopuri principale: stochează caloriile în exces într-un mod sigur (astfel încât să poată fi mobilizate depozitele de grăsime atunci când ți-e foame) și eliberează hormoni care controlează metabolismul.

Diferența dintre grăsimea albă și grăsimea brună

Grăsimea albă este tipul de grăsime pe care majoritatea dintre noi încearcă să o evite. Aceasta se găsește sub piele (subcutanată) și în jurul organelor (grăsime viscerală) și se acumulează dintr-un surplus de calorii. Grăsimea albă poate ajunge până la 20% din greutatea corporală la bărbați și 25% în cazul femeilor.
Celulele adipoase brune conțin mitocondrii și sunt formate din celule mai mici decât cele care alcătuiesc grăsimea albă. Grăsimea brună pare să acționeze în mod similar cu țesutul muscular, folosind grăsimea albă drept combustibil. Această grăsime este responsabilă cu termoreglarea și ajută la eliberarea hormonului nonadrenalină atunci când suntem foarte reci.

Grăsime albă vs. Grăsime brună

Grăsimea brună este astăzi considerată mai apropiată de structura mușchilor decât de cea a grăsimii albe. Atunci când este activată, grăsimea brună arde grăsimea albă. Cu toate că adulții uscățivi au mai multă grăsime brună decât persoanele cu kilograme în plus, chiar și celulele lor de grăsime brună depășesc numeric celulele adipoase albe. Experții sunt de acord că grăsimea albă este mult mai abundentă decât cea brună. Rolul grăsimii albe este de a stoca energie și de a produce hormoni, care apoi sunt secretați în sânge. Celulele adipoase mici produc un tip de hormon bun numit adiponectină, care face ficatul și mușchii mai sensibili la insulină, într-un proces de reducere a predispoziției la diabet și boli cardiovasculare. Atunci când oamenii se îngrașă, producția adiponectinei încetinește sau se oprește, creându-se cadrul propice pentru apariția bolilor.

Grăsimea de culoare brună te scapă de obezitate

În studii recente, cercetătorii au descoperit că persoanele slabe tind să aibă mai multă grăsime brună decât persoanele supraponderale sau obeze, iar atunci când este stimulată, aceasta poate arde calorii. Oamenii de știință caută un posibil tratament al obezității prin găsirea unei modalități de a crește grăsimea brună a unei persoane sau de a stimula grăsimea brună deja existentă. Copiii au mai multă grăsime brună decât adulții, iar acest lucru îi ajută să-și mențină echilibrul termic. Depozitele de grăsime brună scad însă pe măsură ce înaintăm în vârstă, dar încă mai sunt de folos pentru menținerea temperaturii.

Uită de numărarea caloriilor!

Grăsimea brună are multe beneficii, în mare parte datorită capacității sale de a arde calorii pentru a produce căldură și energie. În timpul acestui proces, creșterea temperaturii interne a corpului ajută la reducerea altor depuneri de grăsime albă. Anumite studii au arătat că, prin creșterea grăsimii brune la adulții supraponderali sau obezi, depozitele de grăsime albă ar putea fi reduse în mod natural. De asemenea, grăsimea brută a fost dovedită drept un stimulent în utilizarea unei mai mari cantități de glucoză pe gram, fiind, astfel, de folos în controlul nivelului de zahăr din sânge.
Așadar, poți uita de numărarea caloriilor, pentru că este necesar să iei în considerare rolul obiceiurilor tale și al stilului de viață în construirea depozitelor de grăsime brună și în controlul greutății. Funcția țesutului adipos brun este de a transforma energia din alimentele pe care le consumăm în căldură. În același timp, activarea grăsimii brune pare să aibă efecte pozitive asupra proceselor și a eficienței metabolice. Concentrează-te pe creșterea grăsimii brune prin exerciții fizice, managerierea stresului, urmarea semnalelor de foame și sațietate, odihnă suficientă și scăderea temperaturii corpului (de exemplu, prin intermediul dușurilor reci).

    Surse:

  • draxe.com/brown-fat/
  • webmd.com/diet/the-truth-about-fat
Etichete articol:
Articolul precedent
Căpușele, pericolul din iarbă
Articolul următor
Terapia cu viermi intestinali, o soluție pentru boala Crohn?

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Sănătate
Zenyth - Suplimente premium

Te-ar putea interesa și:

Meniu