Sănătate

Studiu: Cum îți poate afecta programul de somn starea de sănătate

Autor:
371 vizualizări
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 2 minute
Vezi toate articolele despre:

În era Internetului, poți afla aproape orice informație de pe web, indiferent că este vorba despre cumpărături, informații bancare sau vizite virtuale la medic prin intermediul computerului. Cu toate acestea, chiar dacă tehnologia a înlocuit multe servicii efectuate anterior personal, există unele activități care nu vor putea fi înlocuite de calculator, iar una dintre cele mai importante este somnul.

O nouă înțelegere a somnului

Din punct de vedere al sănătății, somnul rămâne o necesitate vitală primară, pe care o împărtășim cu toate celelalte ființe. Acesta reprezintă o oportunitate de a repara „daunele” făcute în timpul zilei și oferă posibilitatea de a începe o nouă zi cu surse proaspete de ADN, mitocondrii și antioxidanți, având parte de o detoxifierea eficientă a creierului. Mai multe studii efectuate pe adulți au identificat un somn de 7 ore ca fiind la fel de important precum nutriția, mișcarea și managementul stresului în menținerea greutății optime. Într-adevăr, somnul este fundamental pentru succesul celorlalți trei piloni de wellness.

Acum, noile cercetări arată că menținerea unui program constant de somn ar putea fi chiar mai importantă decât se credea anterior. De fapt, micile reprize suplimentare de somn din weekenduri, pe care majoritatea suntem tentați să le încercăm, ar putea să nu ne aducă un avantaj. Oamenii de știință au studiat peste 400 de adulți sănătoși, care au purtat un dispozitiv digital pentru a le urmări orele de somn. Ei au identificat punctul de mijloc al ciclului de somn în timpul zilelor lucrătoare și în timpul zilelor libere. A merge la culcare târziu și a dormi mai mult în unele zile, cum ar fi în timpul weekendului, ar deplasa acest punct de mijloc mai târziu în noapte.

Un program stabil – cheia pentru un somn sănătos

Care ar fi consecințele deplasării acestui punct median în weekend față de restul săptămânii? După o serie de cercetări, specialiștii au descoperit că schimbarea orelor de somn a dus la scăderea nivelului de colesterol bun, un nivel mai ridicat al insulinei de repaus alimentar (un semn de rezistență la insulină și prediabet), un nivel mai ridicat de trigliceride (risc crescut de boli de inimă) și un grad mai ridicat de grăsime corporală. Această nouă înțelegere a somnului are consecințe importante. Doar în SUA sunt aproape 30 de milioane de persoane care se luptă cu diabetul zaharat și mai mult de o treime din populație suferă de obezitate. Există studii care arată chiar că schimbările în programul de somn pentru lucrătorii în schimburi (cum ar fi asistentele medicale sau pompierii) pot crește riscul de cancer, boli cardiovasculare și diabet zaharat de tip 2.

Faptul că micile variații ale programului de somn pot afecta vizibil sănătatea are implicații importante în viața noastră, arătându-ne importanța reală a unui program stabil de somn. Consecințele asupra sănătății care rezultă din variația obiceiurilor de somn se alătură acum altor obiceiuri care ne pot influența grav starea de sănătate fără să ne dăm seama. Tu ce program de somn ai?

    Sursa:

  • mindbodygreen.com/0-22703/why-youre-probably-doing-sleep-all-wrong-a-doctor-explains.html
Etichete articol:
Articolul precedent
De ce persistă durerea cronică?
Articolul următor
Suferi de bilă leneșă? Poți avea intoleranță la gluten!

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Sănătate
Zenyth - Suplimente premium

Te-ar putea interesa și:

Meniu