Sfaturi

Sfatul Florentinei: Consumați cât mai multe fructe și legume colorate!

Autor:
212 vizualizări
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 2 minute

De ce ar trebui să consumăm mai multe legume și fructe colorate? Deoarece pigmenții din legume și fructe acționează ca antioxidanți și ne ajută să neutralizăm radicalii liberi, înainte ca aceștia să aibă șansa de a ne afecta celulele.

Vezi toate articolele despre:

Bun găsit! Știați că fructele și legumele colorate sunt cele mai sănătoase? Pigmenții care dau culorile fructelor și legumelor acționează ca antioxidanții – contribuie la neutralizarea radicalilor liberi, înainte ca aceștia să ne afecteze celulele.

Radicalii liberi se produc în cantități prea mari prin expunerea la poluare, fum de tutun, alcool, metale grele, chimicale (mai ales coloranții artificiali din alimente), pesticide, anumite medicamente, radiații și o dietă cu prea mulți carbohidrați. Alimentele bogate în antioxidanți contribuie la prevenirea îmbătrânirii și ne protejează organismul de bolile degenerative, inclusiv de bolile de inimă și de cancer. Din acest motiv, ar trebui să consumăm zilnic fructe și legume colorate, în special legume!

Cu cât un fruct sau o legumă are culoarea mai intensă, cu atât este mai bogat în fitonutrienți și minerale, dar un singur tip de legumă zilnic nu ne poate oferi substanțele nutritive de care avem nevoie. De aceea, este recomandat să consumăm din cât mai multe culori, în fiecare zi!

  • Roșu: sfecla, ardeii, rodiile, fructele goji, zmeura, vișinele, cireșele, căpșunele, merișoarele, portocalele roșii conțin licopen (nutrient cu proprietăți antiinflamatoare), vitaminele A și C.
  • Portocaliu și galben: dovleacul, cartofii dulci, morcovii, fructele de cătină, lămâile, portocalele, mandarinele, piersicile și caisele conțin carotenoide (antioxidanți), vitaminele A și C.
  • Verde: pătrunjelul, mărarul, busuiocul, menta, coriandrul, rozmarinul, salvia, cimbrul, tarhonul, leușteanul, salata verde, spanacul, broccoli, fasolea verde conțin clorofilă, vitaminele B, C, E și K. Cu cât verdele este mai închis, cu atât conținutul de clorofilă este mai mare.
  • Albastru și violet: varza roșie, ceapa roșie, vinetele, murele, afinele negre, strugurii negri, prunele și smochinele sunt bogate în resveratrol (unul dintre cei mai potenți antioxidanți), vitaminele C și K.
  • Alb: ciupercile, conopida, păstârnacul, ceapa, usturoiul, prazul și feniculul conțin alicină (bogată în sulf), vitaminele B, C, K și minerale, precum seleniu și zinc.

Nu uitați că suntem ceea ce mâncăm și că o alimentație bogată în legume și fructe colorate nu ne poate aduce decât sănătate! Pe curând!

Etichete articol:
Articolul precedent
Sfatul Florentinei: Cât de lung ar trebui să fie un pui de somn?

Vrei să îți spui părerea? Scrie aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Vezi toate articolele din categoria: Sfaturi
Zenyth - Suplimente premium

Te-ar putea interesa și:

Meniu